Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Stybba schreef:Ik zit in mijn boomloos zadel beter dan in een Engels zadel, maar dat kan heel persoonlijk zijn. Het hangt ook een beetje van het merk/type boomloos af of je goed zit. Het beste is om zoiets een keer uit te proberen. Als je niemand kent met een boomloos zadel (je woont zeker niet in Limburg?) kan je altijd een testzadel aanvragen. Verschillende leveranciers in Nederland bieden dit aan. Dan kan je altijd kijken of het iets voor je is, of het fijn ligt op je paard en welk model het meest bevalt.
Het eerste merk Engels zadel met verwisselbare boom wat mij te binnen schiet is Wintec, maar er zullen er vast meer zijn.
Citaat:Zijn zadels met verwisselbare boom degelijk? Ik bedoel, zijn die bomen erg kwetsbaar of is dit vergelijkbaar met zadels waarin de boom vast is?
sillysoul schreef:Stybba schreef:Ik zit in mijn boomloos zadel beter dan in een Engels zadel, maar dat kan heel persoonlijk zijn. Het hangt ook een beetje van het merk/type boomloos af of je goed zit. Het beste is om zoiets een keer uit te proberen. Als je niemand kent met een boomloos zadel (je woont zeker niet in Limburg?) kan je altijd een testzadel aanvragen. Verschillende leveranciers in Nederland bieden dit aan. Dan kan je altijd kijken of het iets voor je is, of het fijn ligt op je paard en welk model het meest bevalt.
Het eerste merk Engels zadel met verwisselbare boom wat mij te binnen schiet is Wintec, maar er zullen er vast meer zijn.
Ik woon niet meer in Limburg, maar ik ken wel iemand met een Barefoot![]()
Zijn zadels met verwisselbare boom degelijk? Ik bedoel, zijn die bomen erg kwetsbaar of is dit vergelijkbaar met zadels waarin de boom vast is?
Er zijn verschillende modellen van Barefoot, waaronder ook dressuurmodellen. Ik ben alleen bekend met de Cherokee ('standaard' boomloos model) ik weet eigenlijk niet hoe andere modellen zitten.