Klopt het dat er speciale beugelriemen en stijgbeugels zijn om je benen beter onder controle te houden en zo beter in balans te zitten?
Ik ben hiernaar op zoek maar kan zo niet iets vinden.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Moet je wel naast het paard doen, maar ze werken wel.
nombrado schreef:tijdje zonder beugels rijden doet wonderen voor je balans
Urielle schreef:Ook daarbij heb je begeleiding nodig imo.
Ik ga van rijden zonder beugels mijn balans zoeken in stoelzit.
Benen (knieën) optrekken en achter je zwaartepunt zitten en dan zit je ook alles uit, maar het is niet de zit die je wilt aanleren natuurlijk
nombrado schreef:kwestie van oefenen. Zoals je staat, hoor je ook op je paard te zitten. Dat is dus rechtop in 1 lijn. Als je jezelf bewust bent dat je naar achteren gaat hangen? dan kan je dat zelf corrigeren.
Uiteindelijk ga je dat ook voelen. Je veert namelijk heel eenvoudig mee als je juist zit en kan spieren ontspannen. (het "in"je paard zitten en niet meer erop)
Voor het ontspannen van de lendenen is ademhalen diep laag door je buik een goede oefening om je bekken en spieren daaromheen te ontspannen.
Zelf rijd ik zeker 1x per week een paard zonder zadel voor mijn zit.( 4 paarden)
Dat je er les in kan nemen , is zeker een optie, alleen geven niet zoveel instructeurs goede zitlessen ( of er zijn er weinig van)