Amigo regendeken bilriemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Amigo regendeken bilriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:39

Ik kocht vroeger altijd goedkope dekens, omdat mijn paard een pasvorm heeft waar geen enkel deken tot nu toe goed op heeft gelegen. (Extreem scheef paard, elk deken schuift naar rechts)

Nu heb ik eindelijk een duurder regendeken gekocht: Amigo.

Heerlijk waterdicht, en past wonderbaarlijk genoeg heel goed. Maar die staartriem... Ik heb altijd dekens gehad met bilriemen net omdat mijn dekens zo schuiven. Dit deken schuift niet, zolang ik de staartriem er heb aanhangen.

Nu is dit paard een echte 'pismerrie' als ze hengstig is. Ze doet niet de moeite haar staart op te heffen om te plassen als ze hengstig is, waardoor ik haar staart dagelijks kan wassen. Dus uiteraard hangt die staartriem dan ook helemaal vol... En door spatten ook haar deken. Dit laatste probleem heb ik nooit gehad met dekens met bilriemen. En zonder staartriem is geen oplossing, bij het kleinste beetje wind waait het regendeken weg, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.

Dus mijn vraag: zijn er horseware dekens met bilriemen? Zijn de dikkere dekens zwaar genoeg zodat je ze zonder staartriem kan aandoen (en niet wegwaaien)?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:44

Je kunt er zelf ringen aan laten zetten zodat je bilkoorden kunt gebruiken.
Maar er zijn van Horseware ook bilkoordjes voor achterlangs te koop met een gladde buitenkant, die blijven schoner dan de stoffen koordjes en kun je ook heel makkelijk afnemen met een spons.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:45

Alle horseware dekens die ik gehad heb zijn zonder bilriemen. Zelf vind ik dat wel prettig... ze liggen goed en geen gegraai tussen de achterbenen.
Maar extra riempje maken zodat je de staartriem die week af en toe kan uitwassen... en ze toch een goede deken op kan hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:46

ik heb alle koorden vervangen door strotouw, daar blijft minder aanhangen. Er zijn ook speciale touwtjes te koop bij oa paardendrogist.

ook bij de zwaardere dekens heb je een bil koord nodig helaas. Ik heb een keer de staart er niet overheen gedaan en toen stond maar paard als een stambeeld in de wei met een deken over zijn hoofd. Ze durfde niet meer te bewegen omdat ze niks zag :+

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:47

Nouvel schreef:
Maar er zijn van Horseware ook bilkoordjes voor achterlangs te koop met een gladde buitenkant, die blijven schoner dan de stoffen koordjes en kun je ook heel makkelijk afnemen met een spons.

Deze dus: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... koord.html

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:53

loulou schreef:
ik heb alle koorden vervangen door strotouw, daar blijft minder aanhangen. Er zijn ook speciale touwtjes te koop bij oa paardendrogist.

ook bij de zwaardere dekens heb je een bil koord nodig helaas. Ik heb een keer de staart er niet overheen gedaan en toen stond maar paard als een stambeeld in de wei met een deken over zijn hoofd. Ze durfde niet meer te bewegen omdat ze niks zag :+

Dat heb ik dus met het regendeken ook gehad, maar gelukkig op stal, geen idee hoe lang ze zo al stond, maar ik wou ze 's ochtends buitenzetten en vond een spook op stal. Heb er dan toch maar rap terug een nieuw koordje aangebonden.

Nouvel schreef:

Bij zo'n duur deken vind ik het een beetje onozel om nog extra kosten in te steken, dan kan ik beter een ander deken kopen. Die andere koordjes lijken me wel goed.

Seltje

Re: Amigo regendeken bilriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 13:32

Ok, ik ga dus een horseware winterdeken kopen, maar twijfel nu enorm over dewelke, er zijn wel wat kortingen, ik weet dat een deken van 6ft0 moet hebben, en ik wil een deken met afneembare hals (hals moet er wel bijzitten). Nu is de twijfel: amigo, rhino of rhambo. De amigos zijn financieel het aangenaamst, maar de rhambo het stevigst...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:06

Heb al jaren amigo en rhino en die blijven allemaal mooi

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:21

De afneembare plastic koordjes kosten maar 6,-, dat lijkt me geen mega uitgave...

En als je een Rambo neemt zit 'ie er standaard aan! :j

Ik vind zelf de Rambo dekens ontzettend fijn en mooi zitten, maar dat zal ook afhangen van het model van je paard.
Kwestie van passen en proberen, wij hebben ook Amigo dekens en een Rhino en die bevallen ook prima

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:47

Ik heb er bij mijn merrie ook zo'n plastic koordje aangedaan omdat de normale altijd heel vies was en ook niet makkelijk schoon ging. Deze wordt veel minder vies en is ook heel snel schoon te maken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:48

ja wij hebben ook bij alle dekens waar die gewone aan zaten deze vervangen voor die plastic koordjes pas, scheelt een stuk!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:50

Nouvel schreef:
ja wij hebben ook bij alle dekens waar die gewone aan zaten deze vervangen voor die plastic koordjes pas, scheelt een stuk!

Ik heb ze nu ook allemaal vervangen, ook bij mijn andere paard :D

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:24

Ik weet niet of het bij de grotere maten ook zo is, maar bij mijn Amigo Hero ponydeken is die staartkoord niet te verwijderen tenzij je hem sloopt. Mijn Rhino of Amigo Bravo had wel gewoon klipjes eraan om die staartkoord te verwijderen (en dus mogelijk te vervangen). Vind dat zelf dus wel een minpunt van de Amigo Hero dat die staartkoord niet los kan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:58

Seltje schreef:
Nouvel schreef:

Bij zo'n duur deken vind ik het een beetje onozel om nog extra kosten in te steken, dan kan ik beter een ander deken kopen. Die andere koordjes lijken me wel goed.

Ringetjes kosten 30 cent in de veritas, kun je er gemakkelijk zelf op naaien(heb ik zelf ook ooit eens gedaan) en nieuwe set bilriemen kost 6/7 euro. Voor dat geld heb je vast geen nieuw deken hoor :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:08

Sientje schreef:
Nouvel schreef:

Deze dus: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... koord.html

Ah! Wat een uitkomst :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:43

Ik ben van rambo ook overgestapt naar Amigo, en als je de aanbiedingen in de gaten houdt kun je voor nog geen 100 euro een goede amigo met 1200d op de kop tikken. Ik vond alleen het staartkoord ook onhandig dus een hele zooi van die pvc staartkoorden (wat rambo ook heeft) gekocht voor al mijn dekens, ik ben er helemaal tevreden over!!