le tixerant singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

le tixerant singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 10:17

Heeft iemand hier ervaring met de Eric Le Tixerant singel? Mijn paard heeft de singelplek ver naar voren,en een bolle buik...... en alle zadels schuiven naar voren. Ik heb al verschillende banaan/anatomische singels geprobeerd.
Deze singel schijnt een anti-slip ding te hebben, maar werkt deze ook bij het naar voren schuiven van het zadel? Zadel is aangepast door zadelmaker, en past mooi.
Is deze singel geschikt voor een D-pony, ivm de brede voorkant?
Ik heb nu een Fairfax smalle uitvoering, dat gaat ook wel aardig maar nog niet optimaal.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:10

De tixerant singel is fijn ding voor gevoelige paarden maar waarschijnlijk gaat je zadel er alleen maar meer van schuiven. De singel is extreem elastisch. Als mijn bolle knol een keer schrikt en ik kom met mijn gewicht teveel op 1 beugel dan ligt mijn zadel praktisch onder de buik. Ik gebruik hem dus niet :+. Met mijn vorige paard geen enkel probleem mee trouwens.

lotje5lotje

Re: le tixerant singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:37

Ok bedankt! Dan hou ik het bij de Fairfax.....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:55

Ik heb hem ook gehad, werkte ook voor mij niet. Is heel elastisch dus je moet goed opletten met aansingelen dat dat 'kruis' in het midden blijft. Paard reageerde er wel goed op, maar nog beter op mijn podium singel met gel.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 20:40

Met een ronde oliebol is dat inderdaad een beetje onhandig......Ik kijk ook even bij de podium singel, bedankt!