Ik heb sinds een tijdje een nieuw paard van nu 3,5 onbeleerd gekomen ondertussen braaf onder het zadel. Zijn lijf veranderd echter nog zo veel dat hij in een sneltrein vaart uit zadels groeit.
Paard heeft een redelijk hoge schoft die ook nog best wel eens breed is, een schouder die redelijk terug ligt en een vrij korte rug en wat ronder geribd( als ik het zo lees klinkt het als een lelijk paard maar dat is het niet hoor
) Ik zoek voor mezelf een zadel met een half diepe tot diepe zit en redelijk wat wrong wat ook geschikt is voor mensen met lange benen. Ik ben zelf niet heel breed 17 of 17,5 inch is prima 18" is te groot voor mij.
Welke zadels vallen 2e hands in een niet al te hoge prijs klasse en zouden geschikt kunnen zijn?
Waarschijnlijk moet ik over maand of 3 /4 weer een nieuwe aanschaffen vandaar dat ik niet te veel wil uitgeven.
Van wintec zadels krijg ik last van mijn rug. Zadels die ik er thuis al op heb gehad zijn kieffer, Br en prestige.
zijn meestal niet duur en zijn vaak wel aan te passen voor een beetje een standaard gevormd rijpaard.
Is helaas het nadeel van die jonkies die veel veranderen en groeien. Wel zijn er tegenwoordig veel zadels die goed aan te passen zijn in de boommaat en samen met wol kan je dan al een hoop doen. Mijn zadelmaker heeft een mobiel boom apparaat waarmee hij dus terplaatse de boom aan kan passen van bijna elk type en merk zadel. Ook een ruim 2e hands assortiment, voor namen en telefoonnummer kan je me gerust een PB sturen