Christ Iberica - andere/dunnere inlages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Christ Iberica - andere/dunnere inlages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:59

Omdat mijn arabische merrie fijner loopt onder mijn Christ Iberica BBP dan mijn zadel (dat overigens helemaal goed zou moeten liggen), rijd ik haar het grootste deel van de tijd met deze pad.

Mijn paard loopt er super fijn mee, ik kan er alleen zelf niet optimaal op zitten omdat het geheel (lamsvelletjes, dun dekje er onder en de inlages) erg dik is en ik daardoor breed zit.
Mijn paard is zelf ook erg rond geribt en heeft een platte rug en weinig schoft, dus dat helpt niet heel erg mee.. ondanks dat zit ik zonder zadel beter en met meer aansluiting bij mijn bovenbenen.
Ik vind de inlages in de pad vrij dik en groot, mijn eerste idee is om ze wat kleiner te knippen.. belangrijkste plek waar ze de druk moeten verdelen is onder mijn zitbeenknobbels lijkt mij. Maar hoe dan ook blijf ik de inlages vrij dik vinden. Is dit echt nodig, of zijn er ook andere (dunnere!) inlages die in de pad passen? Heeft iemand hier ervaring mee?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:57