Welke hackamore?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Welke hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 12:56

Beste Bokkers,

ik rijd nu met een geleende hackamore die ik over een paar weken weer terug moet geven helaas. Mijn paard loopt er perfect op en ik wil dus zelf ook een hackamore aan gaan schaffen.
Op dit moment heb ik een academische hackamore:
Afbeelding

Nu zit ik te kijken naar verschillende soorten hackamores. Ik wil eigenlijk die academische heel graag maar die vind ik zo vreselijk duur.
Deze vind ik niet mooi dus die valt af:
http://www.bitloospaardrijden.info/hackamore1.jpg

De S hackamore vind ik heel erg mooi maar ik ben bang dat die teveel op de jukbeenderen van mijn paard gaat drukken. De academische hackamore ligt er echt een centimeter voor als hij op goede hoogte hangt (paard heeft kort hoofd) dus ik ben bang dat de S hackamore er dan helemaal tegen aan ligt? Weet iemand dat?

Waar kan ik het beste kijken voor hackamores? Ik kom op vrij veel engelse sites uit en als ik Bokt doorspit worden er vaak sites opgegeven die niet meer bestaan of de hackamores uit hun assortiment hebben.

En weet iemand of een S hackamore bij mijn paard zou passen?
Alvast bedankt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:01

Ik denk dat de s-hack niet zoveel anders zal hangen als je academische, misschien zlefs iets beter, omdat ie dat vakje bovenaan mist.

Goedhard heeft ze wel te koop: http://www.goedhard.nl/index.php?action ... 40&lang=nl

En die heeft sinds een tijdje ook degene zonder vakje bovenaan voor je bakstuk, zo een heb ik zelf ook en dat vind ik zelf prettiger dan wel eentje, omdat die het bakstuk toch weer wat richting het oog trekt.

Captain

Re: Welke hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:04

Ja, dat vakje ontbreekt natuurlijk.. Hmmm misschien dan toch maar voor de S-hack gaan. Vind ze wel erg mooi. Zou er verschil zitten in werking of zal dat niet veel uitmaken?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:30

Als je paard perfect loopt op de academische hackamore dan zou ik lekker gaan sparen en vooral niet verder kijken.

Captain schreef:
Deze vind ik niet mooi dus die valt af:
http://www.bitloospaardrijden.info/hackamore1.jpg

Dat is toch geen reden :?
Ik heb deze gehad, een hack met korte scharen, en was daar erg tevreden mee.

S-hack heb ik nooit besteld met dezelfde reden als die jij nu noemt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 16:39

Jij koopt toch ook geen dekje omdat je hem niet mooi vind. Ik vind een bepaald hoofdstel niet mooi dus die wil ik niet. Niet zo vreemd toch?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:48

Eerst mijn nutteloze opmerking: die academische hackamore doet me denken aan het Sinterklaas logo :p

Dan mijn minder nutteloze opmerking: ik zou eigenlijk niet voor zo'n S-hack gaan als in de eerder geposte link?
WendyBZ schreef:

Bij de laatste (waar een paard hem aan heeft) lijkt de vorm toch wel heel erg af te wijken van de academische, dus de hulpen komen waarschijnlijk toch heel anders door. Zou zonde zijn om hier geld aan te geven en tot de conclusie te komen dat je paard hier niet even fijn op loopt en dan alsnog een duurdere academische te moeten komen?

Edit: http://www.horsecheck.nl/hackamore
Die van stubben is precies niet zo lelijk? (Maar blijkbaar wel duurder dan een academische, welke je toch al voor 60€ kan vinden :p http://www.klassiekeruiter.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=59&flypage=shop.flypage_new&product_id=436&option=com_virtuemart&Itemid=26 )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:59

Captain schreef:
Jij koopt toch ook geen dekje omdat je hem niet mooi vind. Ik vind een bepaald hoofdstel niet mooi dus die wil ik niet. Niet zo vreemd toch?

Maar ik laat een goed bit niet hangen omdat ik het lelijk vind. Ik vind dit dus wel heel vreemd.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:06

ik ben het met doubtless eens hoor! als je paard beter op een lelijk hoofdstel loopt, waarom zou je em dan niet kopen?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:07

Welshponyfan schreef:
ik ben het met doubtless eens hoor! als je paard beter op een lelijk hoofdstel loopt, waarom zou je em dan niet kopen?

Omdat er misschien nog andere even goede alternatieven zijn die budgettair ook haalbaar zijn? :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:09

_Caro_ schreef:
Welshponyfan schreef:

Omdat er misschien nog andere even goede alternatieven zijn die budgettair ook haalbaar zijn? :)

en wat als die er niet zijn? ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:12

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:13

Welshponyfan schreef:

Ik snap jullie argument evenzeer als dat van TS ;) maar topic is naargelang ik het begrijp dan ook geopend om te kijken of er misschien net wél nog andere opties zijn. Het kan toch altijd dat er op zo'n groot paardenforum iemand de oplossing heeft die je zelf niet op internet hebt kunnen vinden :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:18

_Caro_ schreef:
Welshponyfan schreef:

Ik snap jullie argument evenzeer als dat van TS ;) maar topic is naargelang ik het begrijp dan ook geopend om te kijken of er misschien net wél nog andere opties zijn. Het kan toch altijd dat er op zo'n groot paardenforum iemand de oplossing heeft die je zelf niet op internet hebt kunnen vinden :)

je hebt gelijk, maar ik vind de zin van TS een beetje raar "deze vind ik lelijk dus die valt af". maar ik snap wel wat je bedoeld :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:21

Ik zou voor een saaie gewone gaan. Neusriem/ kinbandjes kan je misschien nog wel wat leuks van maken. Eventueel bij Goedhart bv met kleuren, bont onderlegd etc. Ik heb zelf daar ook mijn hackamore gekocht, en heb een ketting als kingebeuren en bont onderlegd met een blauw kleurtje neusriem. Een S hackamore heb ik gehad, maar die is snel weer de deur uit gegaan. Misschien was het door de combinatie met een te beweeglijke en smalle neusriem, maar bij mij kon die wel eens omklappen. Of iig niet op de manier werken waarop het zou moeten. Dus die heb ik weer weggedaan.
Ik denk dat je niet veel meer keus heb. Of Academisch en dus veel geld. Of een gewone. Of een S. Je hebt overigens ook nog de bloemen bij Goedhart maar ook die kunnen omklappen dus zou ik niet aanraden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:25

Omklappen heb ik bij de s-hack nooit gehad, de bloem wel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:17

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 23:39

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:21