Singel gespen op de huid, erg?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenora_C

Singel gespen op de huid, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:17

Ik heb voor kerst een mooie longeer singel gekregen. Helaas was de bijgeleverde singel te lang en was het termijn om te ruilen (webshop) al voorbij.

Helaas hebben we een onmogelijke maat nodig (85-90 cm). Je komt dan al gauw op een veelzijdigheids- singel uit. Alleen zit er bij dit soort singels niks onder de gespen. Als ik hem dus in combinatie met de longeersingel gebruik, dan zullen de gespen op de huid van mijn paard komen.

Kan dit kwaad? Zal ze hier last van krijgen? De gespen zullen wel hoog uitkomen, dus niet in de buurt van de oksels. De bijgeleverde singel heeft trouwens ook niks onder de gespen zitten.

whisper7

Re: Singel gespen op de huid, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:39

Er bestaan ook gewoon langer dekjes, en misschien kun je daar gewoon een lapje stof onder doen :?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:42

Bij mij longeersingel zit er ook niks onder

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:43

Ik rijd mijn trekpaard met een boomloos zadel en met een singel van 1,20m. De gespen liggen bloot op z'n vacht. Ik controleer bij het aansingelen altijd of er geen haren tussen zitten en dan gaat dat prima. Maar ik kan me voorstellen dat er paarden zijn die daar gevoeliger op zijn. Maar inderdaad, langer dekje of hoesje oid kan prima natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:51

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:58

Desnoods een lang singelbontje om de singel. Net langer dan de volledige singel zeg maar.

Dan na het singelen het bontje even strak trekken (iets omhoog waarschijnlijk) en daarna de voorbenen even naar voren trekken. Dan zou alles glad en vlak moeten liggen.

Als het paard niet heel snel singelplekken heeft, zou ik het ook wel aandurven om het gewoon zo te proberen. Wel even uitkijken als hij een lange wintervacht heeft, dat niet de lange haren om de gesp slaan zeg maar. (Soms zitten er van die rolletjes aan de gesp van een singel, heb wel eens gezien dat haar daar omheen draait. Dat is niet fijn...)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:07

Bij een gewone longeersingel zit er toch ook niks onder? Bij die van mij niet in elk geval :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:10

Zit nu na te denken, maar bij mijn mensingel inderdaad ook niet.

Maar daar zit het leer van de singel zelf wel onder de gesp. (De gesp ligt op een stuk leer zeg maar) Dat is bij mijn longeersingel ook.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:29

De barefoot stretch en breath singels kun je in die maat krijgen ... De fra singels ook

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 15:25

Bedankt voor de reacties!
Het zou dus wel kunnen, al is iets er onder fijner. Aangezien een nieuwe singel bijna even duur werd als de hele longeersingel heb ik toch nog contact gemaakt met de webshop. En ik mag hem terug sturen! Dus ik heb dan ook geen probleem meer met de gesp die op het paard zijn huid zou komen.

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:20

Lenora_C schreef:
Bedankt voor de reacties!
Het zou dus wel kunnen, al is iets er onder fijner. Aangezien een nieuwe singel bijna even duur werd als de hele longeersingel heb ik toch nog contact gemaakt met de webshop. En ik mag hem terug sturen! Dus ik heb dan ook geen probleem meer met de gesp die op het paard zijn huid zou komen.

Eind goed al goed :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:21

Wat een super service zeg van die webshop !