Welke neusriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Welke neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:21

Hoi! :D

Ik rij al langer met en pelham bit wegens een aantal redenen ( echt een te lang verhaal)
Maar ik heb dit bit nou in mijn oud gecombineerd hoofdstel hangen omdat ik het liefste dan met en hoge neusriem wou rijden. Dit omdat ik het voor het paard niet prettig vond zitten om én een sperriem én een kinketting onder haar kin te hebben.

Nou vind ik dus dat lipje waar je normaal gesproken de sperriem door doet echt niet mooi uitzien en wil ik een hoge neusriem kopen (dus een engelse).

Kan ik dan gewoon een stang en trens neusriem los kopen omdat deze ook geen sperriem hebben en meestal mooier zijn :') ? of moet ik echt een losse hoge kopen?

'Tis trouwens voor te springen als iemand daar baat bij heeft!
thxthx

Billy

Re: Welke neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:24

Knip gewoon het lusje af, of laat hem er door de schoenmaker tussenuit halen :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:26

Billy schreef:
Knip gewoon het lusje af, of laat hem er door de schoenmaker tussenuit halen :D

Dat is precies wat mams zei!
Maar ik vind hem echt nog te mooi om dat te doen want onder 'oud' versta ik even ''niet meer met normaal bit gebruikt omdat ik bitloos dressuur rij'' :') :')

Edit: Ik heb hem volgensmij vorig jaar bij JIM gekocht.. Dus 1 jaar oud..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:30

Ja, maar je bewaart hem gewoon en als je hem weer nodig hebt ga je weer langs de schoenmaker :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:45

Je kan gewoon een S&T neusriem of hoofdstel kopen. Dat is geen enkel probleem. Het enige verschil tussen een S&T hoofdstel is een extra (stang)bakstuk. Een S&T neusriem bestaat eigenlijk niet eens.