Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Gillbo schreef:ik denk dat ze bij manege lessen vooral veelzijdigheidszadels hebben liggen,
Een dressuurzadel is veel rechter aan de voorkant, zo ook het dekje.
Ga je een eigen dekje aanschaffen?
HTM schreef:De manege waar ik veel kom adviseren ze altijd een full dressuur te kopen.
Past onder alle zadels.
), en de helft daarvan is cob veelzijdigheid en de andere helft full veelzijdigheid, dat ligt eraan op welke pony ik wil rijden. Bij mij op de manege mag je gewoon met eigen dekje rijden, en als je wil poetsen mag dat ook met je eigen halster.nienke555 schreef:HTM schreef:De manege waar ik veel kom adviseren ze altijd een full dressuur te kopen.
Past onder alle zadels.
Als er alleen paarden zijn is dat inderdaad handig, maar als je op een smalle c of d-pony rijdt is dat veel te groot...
Ik heb ook dekjes voor de manege pony's (8 dekjes), en de helft daarvan is cob veelzijdigheid en de andere helft full veelzijdigheid, dat ligt eraan op welke pony ik wil rijden. Bij mij op de manege mag je gewoon met eigen dekje rijden, en als je wil poetsen mag dat ook met je eigen halster.
Ik zou een goede maat dekje kopen voor de pony waar je het meest op rijdt.
Ik rijd een enkele keer nog op een haflinger en een MerensXFries, maar niet zo vaak, dus aan een Full dressuur doe ik denk het beste