Pony Staat Onder Regendek, Herfstdek erbij???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Pony Staat Onder Regendek, Herfstdek erbij???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 10:50

Hallo mijn pony staat nu onder een 0grams amigo regendek. Nu er een flink pak sneeuw ligt wil ik overwegen om zijn 100 grams dek op te zeggen. Dit dek is niet regendicht. Zal ik mijn 100 grams dek erop leggen met daarover mijn 0 grams regendek???? Ik heb de zoekfunctie gebruikt alleen kon niet vinden wat ik wou....
Mijn ouders vinden dat ik gewoom zijn regendek op moet laten. Wat vinden jullie?
Alvast bedankt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Pony Staat Onder Regendek, Herfstdek erbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:58

Een regendeken zorgt er voor dat zijn haren plat gedrukt worden en het lijkt misschien lekker warm zo'n deken, maar jou pony heeft het dus kouder met die 0 grams op, dan zonder. Een paard kan zich namelijk warm houden door zijn haren recht op te zetten, door de lucht die tussen de haren blijft, isoleert hij zichzelf. Je zou hem dus gerust nu onder wat meer grams kunnen zetten of de 0 grams af doen. Ik weet niet hoe hij in zijn vacht zit?
Je doet altijd eerst de zware deken onder en de lichte er boven op.
Een 0 grams deken met dit weer is echt not done.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 11:05

Oh oke maar zijn 2 dekens niet irritant dan???? Zijn harem liggen inderdaad plat nu maar hij zit niet heel erg dik in zijn haren. Ik weet dat zonder deken warmer heeft daarom ook mijn vraag.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:09

Je kunt gewoon de 100 grams op doen en dan de regendeken er overheen. Dat is niet irritant.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:26

Cas123 schreef:
Oh oke maar zijn 2 dekens niet irritant dan???? Zijn harem liggen inderdaad plat nu maar hij zit niet heel erg dik in zijn haren. Ik weet dat zonder deken warmer heeft daarom ook mijn vraag.

Maar dan weet je toch ook dat hij het onder een 0 grams nu wel heel koud moet hebben?

Tweede deken is helemaal niet 'irritant' gewoon de 200 grams er onder doen en de 0 grams er boven op.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:30

Of een lekkere gevoerde outdoordeken erbij halen, twee of meer waterdichte dekens is in de winter geen overbodige luxe!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 11:36

Oke bedankt hebbem jullie nog tips voor goede dekens? Groetjes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:49

horsiegek schreef:
Je kunt gewoon de 100 grams op doen en dan de regendeken er overheen. Dat is niet irritant.

Ja dat is het wel. Die dekens gaan schuiven ten opzichte van elkaar en als ze niet qua model goed op elkaar aansluiten heb je kans dat de boel gaat lekken. De onderste deken is vervolgens niet waterdicht, zuigt zich vol en dan staat de pony met een dikke, zware, natte deken onder z'n regendeken.

Ik heb gisteravond ook voor een dilemma gestaan: regendeken d'r op of niet? Heb het niet gedaan. Die van mij staan nu bloot. Extra hooi d'r in zodat ze warm blijven, en vanavond zou het als het goed is moeten ophouden met sneeuwen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 15:56

Oh ik heb hem nu dus wel zijn amdere deken eronder gedaan. Zijn regendeken lekte. Hij stond te trillen..... Is dit goed of niet??? Of moet ik hem bloot zetten???????????

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 15:56

Ze krijgen op de wei geen hooi trouwens

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:59

Een andere warme waterdichte outdoor deken halen !

Dit heeft nog niet veel zin als zijn regendeken lekt dan word hij alsnog nat en koud!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:59

Cas123 schreef:
Oh ik heb hem nu dus wel zijn amdere deken eronder gedaan. Zijn regendeken lekte. Hij stond te trillen..... Is dit goed of niet??? Of moet ik hem bloot zetten???????????

Hij staat nu dus onder een doorgelekte regendeken met daaronder een deken die niet waterdicht is? Arme pony.

Ik zou 'm of bloot zetten of op stal zetten, als je die hebt. Als je 'm op stal zet kun je hem het beste een zweetdeken op doen als je die hebt. En hooi er in. Paarden blijven niet warm door een deken. Ze blijven warm door genoeg hooi te eten. Bij dit soort weer moeten ze onbeperkt hooi hebben om het niet koud te krijgen.

Waar woon je? Hier sneeuwt het nog steeds maar later vanavond wordt 't weer droog. Overleven ze wel in hun blootje hoor :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-12-14 16:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:01

Zet hem maar even lekker op stal met hooi en als je onderdeken nog droog is, laat maar lekker op.

Je deken even sprayen met waterdicht spul.
Helpt het niet moet je een nieuwe deken kopen.

Ik vind zelf de horseware amigo versie fijn en betaalbaar.
Heb nu zelf de liners.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:34