singel voor rondbuikige paard gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mek

singel voor rondbuikige paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 23:25

Hallo bokkers,
Ik zoek n goede singel voor mijn iets te volle paard.
Alle singel(s) die ik momenteel heb gebruikt kruipen onwijs in haar oksel en tegen haar schouder/beenwerk/elleboog aan. Tevens worden de singelstoten naar voren getrokken (schuin zitten). zadel schuift nauwelijks tot niet. ( met lange dunne singel)
Ik raak er lichtelijk beu van.
Hebben jullie nog n idee/ of wat raden jullie mij aan?

Marjo89

Re: singel voor rondbuikige paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:37

Anatomisch gevormd ?
Werkt ideaal. Vind ik zelf dan. Mijn pony heeft de singel plek erg ver naar voren. En met anatomisch singel blijft het zadel gewoon echt op de plek waar hij hoort te liggen.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 23:54

Marjo89 schreef:
Anatomisch gevormd ?
Werkt ideaal. Vind ik zelf dan. Mijn pony heeft de singel plek erg ver naar voren. En met anatomisch singel blijft het zadel gewoon echt op de plek waar hij hoort te liggen.

Ik had n Anatomischie lederensingel van Kieffer gekocht maar die ligt nog dramatisch.
Is n Anatomische neopreen singel wat? of een banaansingel?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:21

Ik heb de anatomisch gevormde van de divoza.
Of misschien beetje afvallen ? Verder geen ervaringen met speciale singels

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:47

Op mijn (best wel) ronde volle Welsh Cob heb ik een singel van Thorowgood liggen.
Deze; http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html. Ligt heel goed en blijft ook fijn liggen :j. Daarnaast gaat de/een singel inderdaad beter liggen naarmate het paard afvalt, dat was ook bij mij erg het geval.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:04

Een andere anatomische kopen? Een langere misschien? Te kort is ook niet goed.
Een neopreen (banaan)singel kan ik je niet aanraden. Ik heb er eentje en als je aansingelt trek je hem zo recht, niks banaan meer :+

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:05

Asymmetrische banaansingel van Mattes heb ik goede ervaringen mee met ronde paarden waarbij de singel naar de elleboog kruipt :). Wel even goed kijken voor de lengte, singels worden meestal te kort gekocht. De juiste singel komt aan beide kanten een handbreedte onder het dekje uit. http://www.hipponet.be/index.php?item=0 ... 70&lang=NL

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:35

Hier ook heel veel singel ellende gehad met hetzelfde type paard (+ gevoelige huid), ik heb een stuk of 10 singels geprobeerd en de beste is de mattes die hier genoemd wordt. Zou hem persoonlijk alleen nooit meer bij hipponet bestellen.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:50

Ik heb ook een paard met een ronde buik. Heel lastig bij mij is het zadel aangepast zodat de singel beter blijft liggen en het zadel dus ook. De voorste singelstoot onder de kniewrong. Dit hielp bij mij heel goed terwijl elke singel zowat weg schoof. Ik heb zelf singels van meer dan 300 euro geprobeerd die wel wat werkte maar niet genoeg dat het waard was.
Mijn paard heeft dan ook wel echt de hele bouw tegen. (smalle borst, grote schouders en een ronde buik)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:54

hier ook een paard met zo'n bouw, hier schuift t zadel alleen wel naar voren zonder anti slip matje (zadel is door zadelpasser gepast en die zij dat alle zadels bij haar zullen gaan schuiven door de bouw), zij loopt ook kwa hoogte schuin af, dus peervormig :(, dus ik volg mijn paard is wel heel erg gevoelig waardoor hard leer en wol gaan schuren, ik heb nu gewoon een neopreme singel van divoza

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 14:32

Afvallen zeker, merk wel dat t de goede kant opgaat. alhoewel de rest van haar bouw/type breed is.
Dank je wel voor de tips.
Gaan nu even op jacht bij de dichtsbijzijnde ruitersportzaken.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 00:43

niks gevonden, weten jullie enkele site's?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 05:04

Wat vaak het probleem is bij ronde paarden Dat je zadel loskomt van de schoft/schouder Doordat het te veel achterover ligt Schuift het naar voren tot op de schoft

Dit kun je heel makkelijk zelf controleren Singel ge paard aan laat je beugels naar beneden hangen Hangen ze mooi naar beneden ? Of licht schuin naar achteren ?

Rij nu met een half bontje alleen aan de achterkant vulling van equiline En een anatomische singel van prestige ( een bontje kan helpen leer is wat gladder)

En na het los stappen nog een gaatje aansingelen

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:16

ik heb voor mijn ronde paard een fairfax singel. kost wat maar je hebt ook wat, ik heb nooit meer wondjes in de oksels gezien. voorheen met een 'gewone' anatomisch gevormde had mijn paard wel af en toe wondjes in de oksel.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:27

Ik heb op aanraden van de zadelmaker(ij) een tekna singel besteld.Een ergonomische. Deze komt ergens v.week.
Ben overal aan het zoeken. Maar jeetje, wat bestaan er een veel singels :j