Winterdeken voor een dekensloper

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneeee

Winterdeken voor een dekensloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 21:06

Hoi!
Eergisteren was het weer zo ver, paardje had haar deken weer kapot :') Geen idee hoe ze het altijd voor elkaar krijgt, maar elke deken krijgt ze tot nu toe kapot.
Nu ben ik keer opzoek naar een erg goede deken, met goede pasvorm. Het probleem is vaak bij mij dat ze tussen maat 185 en 195 zit. Het is een paard van ong. 1.61/1.62 maar zeer slank gebouwd (draver). Veel dekens waren in de lengte redelijk goed, maar bij haar schouders/hals weer te ruim. Ik zag dat epplejeck de sterkste deken verkoopt; epplejeck extreme. Hebben jullie daar ervaringen mee? Ik wil graag iets hebben rond de 250/300 grams, waterdicht en liever niet boven de 200 euro.

Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

Yess

Re: Winterdeken voor een dekensloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:26

Geen ervaring maar ik wilde voor mijn hufters ook een andere deken. Ik kwam bij kramer uit. Die heeft een aantal extra sterke dekens voor een kleine prijs. Nu net in de uitverkoop. Misschien is dat wat? Succes ermee. Ik weet hoe het is om ee nieuwe deken in de blub te zien liggen.. zeker wanneer het drie keer per week gebeurt is het niet meer grappig :-|

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:28

Mijn hengst sloopt alles. Behalve zijn canvas deken, super sterk, wel zwaar en lelijk. Daar onder doe ik dan bijv een gewone winter deken

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:35

Bucas Smartex! Ik heb ook een dekensloper en deze houdt hij nu al voor het derde jaar heel. Voorheen kon ik er iedere twee weken een nieuwe Pagony opleggen...

Ze zijn prijzig (200 voor de rain), maar als je even geduldig wacht op een (sticker)kortingsactie doet de betaling minder pijn :j

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:39

Ik heb precies het zelfde als jouw slopers en een tussenmaat (190/191) en erg smal van voren (ook een draver), die qua lengte in de rug een 195 kan hebben maar dan is het bij de borst veelste groot.

nu heb ik voor het 2e jaar een bucas en een amigo en dit bevalt heel heel erg goed. Normaliter overleeft een deken nog geen half seizoen maar nu doe ik er toch al een dikke 2 jaar mee. en sluit mooi aan ondanks dat hij smal is van voren
Ook heeft mijn andere paard een Weatherbeeta regendeken en deze gaat nu al het vierde seizoen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:42

Horseware! Ik heb een rhino maat 190 is super sterk. De epileert extreme was zo kapot en slechte pasvorm.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:09

ED -> HAR

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:42

Voor de maat zou ik in ieder geval kijken naar een engels merk. Die hebben een andere maatvoering. Daarvan krijg je dan de 191 of 6'3" (ruglengte 140/75"). Geschatte schofthoogte die daar bij hoort is 1.62 tot 1.67.

Wat betreft de deken van EJ. Het heeft een hoog aantal Deniers, maar het is zeker niet de sterkste te koop in nederland en zeker niet voor die prijs. Deniers beginnen bij 600 en lopen vrij hoog op, maar deniers zijn niet zaligmakend. Stof is namelijk ook heel belangrijk.

De sterkste stof nu verkrijgbaar is Ballistic Nylon. Horseware, Bucas en Fal Pro (laatste ben ik verkoper) maken hiervan dekens. Direct daaronder zitten nog andere Nylon mixen zoals Polyester Nylon. Canvas, Wol en Jutte (laatste 2 niet waterdicht) zitten op het zelfde niveau maar zijn natuurlijke stoffen. Pas daaronder staat gewoon Nylon.
Stoffen worden sterker als er een rib aan toegevoegd word. Dan kan iets wel scheuren, maar stopt de scheur vaak op de rib waardoor de kans op hele grote scheuren wordt verminderd.
Soms zijn er dekens met Aluminium Coating (Rambo) Of Zilver in de voering (Fal Pro). Dat maakt de deken niet percee sterker, maar verhoogt wel de isolatiewaarde.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:45

Bucas Smartex! En dan zou je maat 191 kunnen nemen. Echt super sterke dekens die jaren mee moeten kunnen. De medium is voor temperaturen tussen de -10 en de +12, dus je hoeft niet constant dekens te wisselen. Deze hebben een goede pasvorm, veel schouderruimte etc. Kost in aankoop even iets, maar zul je heel blij mee zijn. Heb vandaag de tweede besteld voor mijn andere paard voor 180 (met stickerkorting)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:21

Luba Paardendekens! ik heb er daar ook eentje gekocht, heel erg sterk en stevig! (maten vallen daar normaal uit)

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 01:00

Bedankt iedereen! Ik denk dat ik voor een bucas of amigo ga (:

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:23

De allersterkste deken is de Epplejack Extreme. Heeft zelfs een prijs gewonnen. Ik heb hem vorig jaar gekocht voor de grootste dekensloper en er is nog geen krasje op te zien. Is ook nog eens voordeliger dan Bucas of Horseware en ook nog sterker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:42

Die deken is zeker niet sterker dan Bucas of Horseware :n die laatste 2 zijn van andere stof gemaakt dan de EJ deken.

Nativo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:53

Ik zou echt geen Luba kopen ! Mijn ene paard is een sloper de andere niet, en voor de "niet"sloper heb ik een Luba gekocht. De meest stevige die ze hebben met zgn ijzerdraad (dat er niet in zit).
Staartflap was er met twee dagen al af en na twee weken hele deken aan gort, als het kapot is zie je ook pas hoe dun het material is.....
Deken is overigens ook niet waterdicht !!! Lekken bij de naden. je kunt vele malen beter gaan voor een Bucas of een echte ouderwetse canvasdeken.