springschoenen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

myhorsesss

springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:44

Beste Bokker,

Ik wil voor mijn Fjorden merrie springschoenen aanschaffen.
Voor te springen en voor buitenritten.

Maar wat kun je beter aanschaffen die rubbere of die neopreen.

Maar wat zijn nu de voordelen en nadelen van deze 2?
En welke maat moet ik nemen?

Ik heb haar hoefjes op gemeten en ze zijn:
-doorsnede (als je de hoef meet rondom boven aan de hoef)=40 cm
-lengte hoef=9 cm
-breedte hoef=15 cm

Zelf vind ik die neopreen mooier maar zijn die wel zo goed schoon te maken als die rubbere?
Afbeelding

Alvast bedankt!
:wave:

Yenni

Re: springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:47

Ik heb geen ervaring met springschoenen maar mag ik vragen waarom je ze wilt kopen?? Want als ze geen ijzers heeft lijkt het mij onnodig. Succes

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:51

Ik vind neopreen fijner, rubber wil sneller gaan schuren. Rubber kun ke matuurlijk wel zo schoonmaken en bij neopreen duurt het wat langer. Je kan ze natuurlijk gewoon afspoelen maar het drogen duurt wat langer.

Ik weet de maten niet uit mijn hoofd maar maat m/l is het beste, ik wil best een springschoen opmeten :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:56

Ik heb hier neopreen bellboots en heb van het EJ merk maat S en deze zijn zelfs nog aan de grote kant voor mijn merrie van 1.45 (zie profiel voor foto). Het hangt dus echt van het merk af. Best even zelf meten in de winkel.
Voordeel aan de neopreen bell boots is dat als ze onder de modder zitten je ze gewoon laat drogen en dan borstel je al het vuil er zo af.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:57

ik heb zowel neopreen als rubber. Heb ook een tijdje springschoenen met schaap gehad maar dat werd met te snel smerig, en m'n paard heeft ze gesloopt :') Neopreen vind ik fijner, maar dan wel enkel neopreen aan de binnenkant en aan de buitenkant een lederen of kunstlederen 'schaal'.

De maten verschillen heel erg, ik heb heel wat springschoenen voor mijn paard. Ze heeft verschillende maten:
HKM: large
BR: medium
ESKADRON: medium
Rubber: zowel large als medium

Mijn paard heeft normale hoeven voor haar grootte. (1m65)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:13

Dus beter naar jullie ervaring neopreen?
Omdat ruber gaat schuren?

Met wol wil ik ook zeker niet omdat als er zand in komt het ook gaat schuren.
Davina heeft een hele gevoelige huid daarom mag het niet gaan schuren door het zand!

En voor de maat maar op meten in de winkel wat het beste er in de buurt komt?
Hebben jullie merken waar van jullie zeggen dat zijn super springschoenen die krijg je niet versleten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:15

BR is over het algemeen wel goed :j

Die panter uit je OP heb ik trouwens, zijn ook fijn en het zand van de bak 'klop' je er eigenlijk zo van af :) Maar hoe dat buiten is geen idee, dan heb ik ze niet om ;)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:23

Denk dat je idd het beste maat M of L kan nemen.
Mijn pony van 1,45 heeft maat M springschoenen en ons paard met hele grote hoeven van 1,65 heeft maat L.
Naar mijn idee kan je het beste gewoon standaard neopreen springschoenen nemen. Niet van rubber wat die schuren snel, niet met lak want dat scheurt snel, niet met glitters want die gaan er heel snel af en noooit met bont want dat is de eerste keer mooi. Maar daarna wordt dat zooo smerig en lelijk :') En met al die glitters en lak kost alleen maar meer en je hebt er niks aan :7

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:24

Ik heb hele atapels springschoenen maar pak toch deze altijd van horse and passion http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... choen.html

Die gaan lang mee.
Ik heb ook met bont en kunstleer van br, maar in dat kunstleer zitten al hele gaten en die worden alleen gebruikt in de winter. Br vind ik echt 3x niks qua springschoenen, overal komen snel scheuren in, gaan kapot. Ik had ook met die glitters en met 2x rijden waren alle glitters eraf := en bij een vriendinnetje ook maar waren ze na 1x ook al gescheurd. Ik kies dus niet meer voor br!
De no turns van harrys horse zijn ook heel fijn! Ze hebben het na 2.5 jaar wel begeven omdat mijn pony ergens van schrok, erop ging staan maar op het zelfde moment omhoog ging en is er 1 gescheurd.
Maar die van hh vind ik sws goed en lang meegaan. Je had eerst ook met goud/ zilver en koper, die heb ik ook heel veel gebruikt en zijn ook niet kapot. En dat is best knap want mijn paard wil nog wel eens 'schuren' met zn hoeven tegen elkaar. :)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:24

Anoniem schreef:

Die panter uit je OP heb ik trouwens, zijn ook fijn en het zand van de bak 'klop' je er eigenlijk zo van af :) Maar hoe dat buiten is geen idee, dan heb ik ze niet om ;)

Oke en blijven ze goed zitten gaan ze niet de hele tijd draaien?
Mijn paard loopt trouwens op ijzers

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 11:30

noorhermans1 schreef:
Ik heb hele atapels springschoenen maar pak toch deze altijd van horse and passion http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... choen.html

Die gaan lang mee.
Ik heb ook met bont en kunstleer van br, maar in dat kunstleer zitten al hele gaten en die worden alleen gebruikt in de winter. Br vind ik echt 3x niks qua springschoenen, overal komen snel scheuren in, gaan kapot. Ik had ook met die glitters en met 2x rijden waren alle glitters eraf := en bij een vriendinnetje ook maar waren ze na 1x ook al gescheurd. Ik kies dus niet meer voor br!
De no turns van harrys horse zijn ook heel fijn! Ze hebben het na 2.5 jaar wel begeven omdat mijn pony ergens van schrok, erop ging staan maar op het zelfde moment omhoog ging en is er 1 gescheurd.
Maar die van hh vind ik sws goed en lang meegaan. Je had eerst ook met goud/ zilver en koper, die heb ik ook heel veel gebruikt en zijn ook niet kapot. En dat is best knap want mijn paard wil nog wel eens 'schuren' met zn hoeven tegen elkaar. :)

thx! Bedankt voor de beschrijving van de merken.
Verschil zit er dus wederom hier ook duidelijk in!
Zijn dit ook goede?
Afbeelding

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:38

Volgensmij zijn die gewoon prima! Ik heb ze zelf niet maar ik heb iedereen er positief over horen praten en geen klachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:40

myhorsesss schreef:
Anoniem schreef:

Oke en blijven ze goed zitten gaan ze niet de hele tijd draaien?
Mijn paard loopt trouwens op ijzers

De meeste springschoenen draaien eigenlijk wel, zodra je paard er tegenaan komt is de kans groot dat ze iets draaien.
Al moet ik zeggen dat deze wel redelijk blijven liggen, maar dat komt ook door de vorm. Ik heb nog zo'n paar van een anders merk en een paard rubberen, die rubberen draaien veel meer en die andere liggen wat stabieler.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:13

Ik heb ooit eens van een vriendin tweedehands eskadrons overgekocht twee jaar geleden en ze doen het nog steeds prima! BR is ook fijn idd :) Maar die heb ik nog geen jaar dus ik vind het moeilijk te zeggen of ze even lang mee gaan als m'n eskadrons.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:16

Ik heb BR neopreen.
Waren niet heel duur en gewoon veel gebruikt.
Zien er nog prima uit (beetje vies), maar gaan lang mee en makkelijk schoon te maken.

Voor mijn Draver heb ik L.

Ik heb ook rubberen oranje, die mogen alleen als NL moet voetballen ofzo :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:18

hahaha die rubberen oranje heb ik ook :')
die van mij heeft ze om in t land/paddock, lekker simpel en de modder gaat er makkelijk vanaf ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:20

Jaa hier ook.
Dingen kosten geen drol en zijn zo droog.
Even borstelen en ze zijn weer oranje :D!

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 15:30

Dus niet de rubbere want die blijven draaien en dus schuren.
En de maat maar op meten in de winkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:49

Ik zou lekker voor neopreen gaan ja :)
En qua maat ja.. als je een paar springschoenen koopt, zeg neem maat M, en erbij zegt dat je ze even moet passen en vraagt of je ze terug mag brengen als ze niet passen? Meeste winkels dien daar niet zo moeilijk over :j

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 19:00

Anoniem schreef:
Ik zou lekker voor neopreen gaan ja :)
En qua maat ja.. als je een paar springschoenen koopt, zeg neem maat M, en erbij zegt dat je ze even moet passen en vraagt of je ze terug mag brengen als ze niet passen? Meeste winkels dien daar niet zo moeilijk over :j

Ja dat kan natuurlijk ook thx voor reactie!!! Waar moet ik opletten als de schoen aan is waar/hoe moet hij zitten zodat hij goed zit?

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 19:07

Heeft misschien iemand een foto? (De schoen mag van achtere de grond niet raken of wel?)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:13

Hij mag de grond niet raken, dan is hij te lang. Ik kan morgen wel een foto maken :)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 19:20

noorhermans1 schreef:
Hij mag de grond niet raken, dan is hij te lang. Ik kan morgen wel een foto maken :)

Oké dankjewel want mijn fjord heeft hele korte hoeve maar wel brede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:32

Ik zal morgenavond een foto'tje voor je maken goed? :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:23

Voor mijn fjord heb ik maat L van de BR springschoenen en zelfs maat XL van mijn totties springschoenen, voor het mooie alle 2 aan de lange kant maar anders worden ze te smal en krijg ik ze niet fatsoenlijk dicht....