Advies/ervaring Euroriding en Ainsley

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saartj3

Advies/ervaring Euroriding en Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 09:15

Voor mijn barokke brede merrie zoek ik een nieuw zadel met wijde boom. Had hiervoor een euroriding diamant maar de boom was te smal en het zadel ging schuiven dus die heb ik verkocht. Krijg nu 2 zadels aangeboden een Euroriding met wijde boom en een ainsley Vanguard met wijde boom. Ik ken de euroriding en die zat lekker voor mij maar de ainsley ken ik niet maar wil ik wel graag ervaringen over weten. En vooral of dit zadel geschikt is voor bredere paarden.

Renee_S

Re: Advies/ervaring Euroriding en Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:22

Wij hebben een ainsley vanguard op een fjord liggen. Heerlijk zadel. Hebben hem al een jaar of 9 en ziet er ook nog perfect uit. Hebben er wel een met verlengde bladen volgens mij. Hij is in principe gekocht voor de vorige berijdster met lange benen, maar ik met korte pootjes pas er ook prima op! Kan er ook buitenritten van uren mee maken zonder last te krijgen

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:24

Heb een breed paard en een Euroriding is voor die van mij al uitgesloten.
Heb er vroeger mee gereden, maar na een half jaar er al uitgegroeid.. Zou eerder gaan voor de Ainsley als deze een brede kamer heeft. Maar met Ainsley heb ik geen ervaring

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:34

Foto van de ainsley vanguard op onze (bezwete na een rit van 3u) fjord

Afbeelding

Saartj3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 09:58

dankjulliewel, ik begrijp dat ik zeker moet gaan proefzitten op de ainsley omdat die wellicht beter bij mijn brede dame zal liggen dan de euroriding.
Echt fijn dat bokt bestaat +:)+ om zo ervaringen en adviezen uit te wisselen