Hevig paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

klarah

Hevig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 08:59

Hallo iedereen

Momenteel rijd ik een paard voor een kennis. Het is een erg goed springpaard maar wordt erg hevig tijdens parcours. Vanaf hij het belletje hoort krijg ik niet veel reactie meer in zijn mond.
Op trainingen wordt er natuurlijk veel op overgangen en controle gewerkt, dit zit allemaal goed.
Het is echt vanaf wanneer hij het parcours in moet.
Op deze moment zit er een soort van pelhalm bit in (minder groot hefboom effect) met een zwarte, zachte (geen rubberen) stang.
Ik vroeg me af of er nog andere bitten zijn (niet zwaarder) die een andere en misschien betere werking hebben :).
Tips voor tijdens het parcours zijn ook altijd welkom. Alvast bedankt!
Groetjes Klara

HorseRider13

Re: Hevig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:45

Misschien kun je bij je thuis een parcourtje opzetten en heb je een bel die er een beetje op lijkt (of via iemands telefoon ofzo) zo kun je een beetje oefenen. Gaat ie te hard, misschien kun je een beetje met je teugels spelen, dus niet meteen druk erop zetten, maar steeds een paar kneepjes. Ook je bovenbenen aanspannen werkt ook goed.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:03

Ik zou er zeker geen scherper bit in hangen.
Maar oefenparcoursen rijden. En daar aan de gang gaan met je probleem. Dus elke keer als hij vertrekt, hem terug nemen naar de draf of zelfs halt laten houden. Dan krijg je eerder de controle terug, als dat je er een scherp bit in gaat hangen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:12

WD-V -> HAR

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:47

een pony die ik reed had dit ook. hij hoorde de bel, werd zwart voor zn ogen en hij bleef maar rennen. veel geoefend op oefenparcours idd. en dat heeft flink geholpen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:51

Weet niet waar je woont maar bij ons op de club word er vaak oefenparcours gesprongen

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:55

klarah schreef:
Vanaf hij het belletje hoort krijg ik niet veel reactie meer in zijn mond.

Thuis datzelfde belletje keer op keer laten horen. En reactie hoor je niet uit de mond maar vanuit het lijf te krijgen.