Welke stang en trens raad jij aan ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lifestyle14

Welke stang en trens raad jij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:05

Zoals het onderwerp al laat zien, welke stang en welke onderleg trens en waarom?

Mijn paard word momenteel uitgebracht in het Z, in training rijden we zoveel mogelijk met trens, alleen maakt hij zich in de ring vaak nogal druk en om net even meer te zeggen te hebben wil ik graag over naar stang en trens zodat de oefeningen net iets meer tot zn recht kunnen komen.

Maargoed, nu heb je best veel keus, Lange of korte scharen van de stang... Veel of weinig tong vrijheid..
Welke onderleg trens, tja ik weet niet goed waar ik moet beginnen, misschien kan iemand mij helpen..

{:) :o

dresjoepie

Re: Welke stang en trens raad jij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:26

Die velen verschillen zijn er dan ook omdat elke paardenmond anders is En ieder paard anders reageert
Dus om nu te zeggen je moet die hebben is erg lastig van achter de pc Ik kan je aanraden een bit passer bij jou in de buurt te zoeken Dan kun je ze ook uit proberen En kijken op welk bit je paard het beste reageert

In welke regio zit je ? Misschien dat een mede bokker een adres heeft voor je

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:32

is niet te zeggen, enige waar je op kan afgaan is de juiste pasvorm en maat, de rest is persoonlijke voorkeur van het paard zelf.

Het beste kun je bitten lenen van bekenden om te testen, ieder paard reageert nl anders.

Voor mezelf heb ik Happy mouth stang en trens, paard accepteerd slecht metaal, deze neemt hij veel beter aan.

Tinkels

Re: Welke stang en trens raad jij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:34

Ik vond het ook erg moeilijk maar doordat www.passendbit.nl in de buurt langskwam heb ik nu een set bitten waar m'n paard erg goed op loopt!

Succes!