Beste prijsindicatie 2dehands Kieffer zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Beste prijsindicatie 2dehands Kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:26

Hoihoi!

Ik heb hier een mooie Kieffer Munchen liggen, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik hiervoor moet vragen. Het betreft een maat 1 zadel wat ik op mijn C pony had liggen. Het zadel is bij mij 2 jaar in gebruik maar moet al wat ouder zijn. C pony verkocht, nieuw paard erbij, die past helaas het zadel niet.

Wat kan ik het beste vragen voor het zadel? Het is in goede staat, alleen maar gebruikssporen en de singelstoten zijn aan vervanging toe(bovenste laag laat los van de onderste, eventueel op te lossen met lijm?).

Wat foto's zodat jullie een idee krijgen:

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding

Het zadel is geheel kaal, of eventueel te koop met springsingel Tekna 100 cm.

Wat is de beste prijsindicatie voor het zadel? Ik heb hem zelf voor 500 euro gekocht.
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 14-12-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ajesca123

Re: Beste prijsindicatie 2dehands Kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:28

Ik heb zo niet direct een prijsindicatie voor je maar is dit zadel echt 2 jaar oud?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:30

ajesca123 schreef:
Ik heb zo niet direct een prijsindicatie voor je maar is dit zadel echt 2 jaar oud?

Denk al wat ouder maar ik heb hem al 2 jaar in gebruik zelf.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:34

Zou er 275 euro voor geven denk ik aangezien de riemen vervangen moeten worden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:35

tanjaatjuhh schreef:

Er zijn er geloof ik 2 kapot(is denk ik wel op te lossen met lijm, of niet?), de rest zit nog netjes.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:36

OneAndOnlyx schreef:
tanjaatjuhh schreef:

Er zijn er geloof ik 2 kapot(is denk ik wel op te lossen met lijm, of niet?), de rest zit nog netjes.

Of laten stikken door een schoenmaker :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:37

tanjaatjuhh schreef:
Of laten stikken door een schoenmaker :)

Als ik dit zelf laat doen, hoeveel denk je dat ik er dan voor kan vragen?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:39

als hij verder echt goed is denk ik wel 350 :) het lijkt me nog een net zadel

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:40

tanjaatjuhh schreef:
als hij verder echt goed is denk ik wel 350 :) het lijkt me nog een net zadel

Verder zitten er nergens mankementen aan, vind het inderdaad ook een heel net zadel voor die jaren dat ie gebruikt is. Heb er dan ook erg zuinig op gedaan haha.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:40

In een oud bokt-topic vond ik dat het productiejaar van het zadel op het beugelriemhaakje gevonden kan worden. Misschien even de moeite van het nakijken waard.

Ben verder niet zo thuis in de prijzen van tweedehands zadels maar waar je inderdaad even op moet letten is dat enkele singelstoten vervangen zullen moeten worden. Het leer ziet er nog net uit (geen grote krassen) maar het leer op de kussens is zo te zien wel valer aan het worden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:43

no--a schreef:
In een oud bokt-topic vond ik dat het productiejaar van het zadel op het beugelriemhaakje gevonden kan worden. Misschien even de moeite van het nakijken waard.

Ben verder niet zo thuis in de prijzen van tweedehands zadels maar waar je inderdaad even op moet letten is dat enkele singelstoten vervangen zullen moeten worden. Het leer ziet er nog net uit (geen grote krassen) maar het leer op de kussens is zo te zien wel valer aan het worden.

Ik ga zometeen even kijken! Goede tips, bedankt! Wat je zegt klopt, kniewrongen worden wat valer, maar of dat nu een reden is om heel erg naar beneden te gaan qua prijs betwijfel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:44

Het tussenkanaal is heel erg smal geworden, hier moeten minimaal 4 vingers tussen passen.
Het zadel zal een stuk ouder zijn dan 2 jaar, je zit deze versmalling vaak bij zadels die gebruikt worden door mensen die eigenlijk te groot zijn voor het zitvlak, hierdoor zitten ze te ver achterin, en perst het gewicht van de ruiter de kussens naar elkaar toe.
Om dit weer te verbreden moet je een hele goede zadelmaker vinden, aangezien kieffer met plastic platen achter in het kussen werkt, en je het dus niet zo maar opnieuw in kan stikken.

Gezien dit mankement, iets wat wel moet gebeuren,wil je dit passend krijgen op je paard, zou ik maximaal €100 geven voor het zadel.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:45

Ik zou zeggen max. 250.
Kieffers zijn niet zo veel waard.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:49

OneAndOnlyx schreef:
no--a schreef:

Ik ga zometeen even kijken! Goede tips, bedankt! Wat je zegt klopt, kniewrongen worden wat valer, maar of dat nu een reden is om heel erg naar beneden te gaan qua prijs betwijfel ik.

Och nee maakt ook niet heel veel uit hoor, als het leer verder van goede kwaliteit is zal de gemiddelde recreatieruiter er niet zo'n punt van maken;) Alleen wanneer er meerdere dezelfde zadels aan worden geboden in de zelfde staat maar dan wel helemaal zwart, is het verstandig de prijs toch wat lager te leggen.
Hoop dat er inderdaad een jaartal te vinden is! Productiejaar zegt natuurlijk lang niet alles als er voor jou ook nog mee gereden is, maar toch.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:53

romyloverrr schreef:
Ik zou zeggen max. 250.
Kieffers zijn niet zo veel waard.

:wow: :').

Dat is echt onzin.
Kieffer zadels zijn hele goede zadels waar je zelfs als ze behoorlijk oud zijn nog best een mooie prijs voor kunt vragen hoor.
Qua slijtage zijn ze heel gebruiksvriendelijk.
Dus zeggen dat kieffers niet veel waard zijn is echt lariekoek.
Kijk immers maar naar de nieuwprijs.

Ik weet niet hoe oud dit zadel is, maar je kunt de prijs inderdaad in de beugelriemhaak vinden.
Aangezien er nog best wel wat vervangen of vernieuwd moet worden (wat nieljoram ook al opmerkte) zou ik qua prijs niet erg hoog gaan zitten.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:55

Eerlijk gezegd zou ik er ook niet zoveel voor geven. Als je naar de laatste foto kijkt kun je zien dat de kussens ook scheef zijn. Om dit te laten herstellen moet er heel wat werk aan verricht worden. En dan kan je op de foto's nu niet zien of de boom nog recht is. Maar dat betwijfel ik eigenlijk als je naar de kussens kijkt.
Als de boom nog recht is zou ik er rond de 100 euro voor geven.
Met een scheve boom is de kieffer 0 euro waard.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:57

Ik ga even bij de beugelriemhaak kijken wat het productiejaar is!

Romyloverrr: Kieffers zijn helemaal nieuw vaak boven de 1000 euro dus veel waard zijn ze zeker wel! Ik sluit me verder aan bij M_D_H.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:59

Dit model is gewoon niet erg in trek.
Geen idee hoe de vulling is,maar ik denk dat je met 200€ spekkoper bent.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:59

Deze kieffer zadels gaan echt niet voor heel veel meer dan 250 euro weg. Ze worden namelijk veel aangeboden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:06

De laatste 2 cijfers van het serienummer zijn het productiejaar is mij altijd verteld.

Zou dus inhouden dat dit zadel van 99 is. Wat ook wel weer zou kunnen, gezien het merkteken. Tegenwoordig is deze volgens mij blauw.

Ik zou even de stoot laten repareren, kopers willen geen zadel waar eerst werk aan moet gebeuren, of hij moet voor een habbekrats weg gaan. ;)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 16:08

Heb even gekeken,productiejaar zou volgens jullie op de beugelriemhaak staan? Er staat 93. Ik geloof écht niet dat mijn zadel uit 1993 komt. Dan zou het zadel er veel slechter uit zien. Ten tweede heb ik even op de flappen gekeken die over de singelstoten liggen, en is het een Kieffer Aachen :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 16:09

Tallie1979 schreef:
De laatste 2 cijfers van het serienummer zijn het productiejaar is mij altijd verteld.

Zou dus inhouden dat dit zadel van 99 is. Wat ook wel weer zou kunnen, gezien het merkteken. Tegenwoordig is deze volgens mij blauw.

Ik zou even de stoot laten repareren, kopers willen geen zadel waar eerst werk aan moet gebeuren, of hij moet voor een habbekrats weg gaan. ;)

99 is wat geloofwaardiger inderdaad(lees vorige post). Als ik de stoot laat repareren, wat kan ik er dan voor vragen volgens jou?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:09

€250 euro zou ik echt niet voor dat zadel geven, zo niet en met een hele singelstoot niet. Enkele jaren geleden een kieffer gekocht die uit 1998 kwam met alle toebehoren (standaard, dekje, beugels, beugelriemen, singel) die nog helemaal op en top in orde was gekocht voor €200.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 16:11

Dungen schreef:
€250 euro zou ik echt niet voor dat zadel geven, zo niet en met een hele singelstoot niet. Enkele jaren geleden een kieffer gekocht die uit 1998 kwam met alle toebehoren (standaard, dekje, beugels, beugelriemen, singel) die nog helemaal op en top in orde was gekocht voor €200.

200 euro vind ik alsnog een mooie prijs voor mijn zadel. Ik zet hem gewoon te koop met richtprijs 250 en kijk de reacties na.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:13

ik heb een paar jaar terug precies dezelfde verkocht alleen dan eentje die gewoon op een groot paard past zegmaar.

Voor 150 kreeg ik hem niet verkocht, toen ik hem voor 100 op marktplaats had gezet zijn ze hem dezelfde dag nog komen ophalen haha. die van mij was wel een stuk minder mooi meer. Was een beetje bruinig aan het worden en had wel beschadigingen op het zitvlak etc.