Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijn dressuurzadel. Heb al een paar zadels van stalgenootjes uitgeprobeerd en heb zelf een wintec en een knight rider gehad. Nog steeds heb ik niet gevonden wat ik zoek, namelijk een zadel waar mijn benen ver geboeg onder de zweetbladen vandaan komen dat ik een kuithulp kan geven.
Mijn kontje past niet meer in de ponyzadels (heb 17") dus dat is ook geen optie.
Wat ik precies zoek is dus een zadel met korte zweetbladen, een smalle twist, ongedwongen zit en iets steun aan het dijbeen.
Maar opties met alleen korte zweetbladen zal ik zeker naar gaan kijken, en zijn misschien fijn om te noemen voor mensen die ook korte benen hebben maar net wat andere wensen

Een veelzijdigheidszadel heeft de zweetbladen teveel naar voren gesneden, waardoor de beugels wat korter worden en de beenligging dus minder lang. Aka niet wat ik zoek
Wat misschien ook nog handig is om te noemen is dat ik een arm studentje ben en dus geen duizend euro kan uitgeven. Het wordt sowieso een tweedehands zadel.

Alvast dank voor jullie inbreng en ervaringen