Ik probeer een nieuw dressuur zadel te vinden. Ik kom alleen niet uit al die verschillende boommaten. Op dit moment ligt er een Fryso Legacy 18 inch fitt 5 op. Nou probeer ik erachter te komen wat voor boommaat dat is voor bijvoorbeeld Stubben, Thorowgood, JC en noem ze maar op. De Fryso die er nu op ligt bevalt meer dan prima. Hij is alleen niet van mij en wordt verkocht. Nu is deze ver boven mijn budget. Ik rij zelf western, maar wil er graag een dressuur zadel naast. Weet iemand een zadel die overeenkomt met de Fryso ?
Elk merk heeft zijn eigen maten. Zo kan van merk A een Medium Wide boom breder zijn dan een Wide van merk B. Niet alleen de breedte en lengte is van belang, maar ook de vorm van de boom, die moet passend zijn bij de vorm van de rug van je paard. Om er zeker van te zijn dat een zadel past bij jou en je paard, kun je het best een zadelmaker laten komen voor een pasconsult.
Jenny_S
Geplaatst: 11-12-14 12:20
De zadels die je op opnoemt gaan na mij weten niet verder dan fit 3 of 4 Ik dacht dat fit 5 van Frysk overeenkwam met maat 35 ongeveer. Heb deze namelijk ook voor mijn verzorgfries gehad waarbij maat 34 toen te krap zat