Borsttuig paard met brede borst

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisanneeD

Borsttuig paard met brede borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 11:47

Hallo :D ,

De titel zegt het al. Ik ben op dit moment op zoek toch naar een borsttuig voor een paard met een brede borst. Het is namelijk een KWPN-er met een stevige bouw en een brede borst. Ze is rond de 1.67.
Nu ben ik bang dat maat full haar niet gaat passen. Heeft iemand een idee waar je een borsttuig
kan vinden voor een paard met een brede borst? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt :o

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:14

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Re: Borsttuig paard met brede borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:55

Borsttuig/martingaal of borsttuig/mennen?

Ik heb voor mijn zeker niet smal gebouwde KWPN-er van 1.61 een Prestige borsttuig en die was echt te groot en heb ik zelfs in moeten laten korten.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:58

Owja misschien er niet duidelijk bij gezet. Het gaat om een borsttuig/martingaal.Jaa? En waar heb je die vandaan dan ?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:02

LisanneeD schreef:
Owja misschien er niet duidelijk bij gezet. Het gaat om een borsttuig/martingaal.Jaa? En waar heb je die vandaan dan ?

Prestige is bij de betere ruitersportzaak te koop.
www.hetgareel.nl heeft ze bijvoorbeeld en soms op marktplaats (ze zijn wel duur)

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:52

Owjaa ik zie het maar een borsttuig voor een paard met een brede borst is dus ook gewoon maat full?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:54

LisanneeD schreef:
Owjaa ik zie het maar een borsttuig voor een paard met een brede borst is dus ook gewoon maat full?

Bij ons wel. Wij hebben een ouderwetse Fries lopen van 1,76 die bijna uit dekenmaat 215 knapt en die past ook een full.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:59

friesam schreef:
LisanneeD schreef:

Bij ons wel. Wij hebben een ouderwetse Fries lopen van 1,76 die bijna uit dekenmaat 215 knapt en die past ook een full.

Haha jaaa die van mij knapt bijna uit maat 205 :') Dankjewel. Dit klinkt misschien heel dom maar weet jij toevallig het verschil tussen een borsttuig en martingaal? :o

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:09

Een martingaal zit met een ring om de hals en loopt dan een lus naar het zadel hier zitten de vorkjes aan waar je je teugels doorheen doet.

Een borsttuig is vaak leer met elastiek en die loopt naar je singel en naar de 2 ringetjes links en rechts voor op je zadel.
Het martingaal vorkje is vaak afneembaar.