Ik vraag me al een poosje iets af.
Voor mijn gevoel mogen de benodigdheden voor een kleine pony allemaal niet zoveel kosten als die voor een grotere pony of paard. Ook is er voor mijn gevoel veel minder te krijgen.
Minder te krijgen snap ik ergens nog wel, er zijn nu eenmaal minder mensen die hun pony'tje dik in de dekens hebben staan dan hun paard.
Maar als ik dan wat koop voor mijn pony, dan heb ik wel graag iets meer kwaliteit.
Nu heb ik een Bucas deken aangeschaft voor zowel mijn haf als mijn dartmoor. Voor de Star zijn er keuzes te over, voor Vera was er welgeteld keuze tussen twee dekens.
Als singel heb ik voor Vera uiteindelijk maar een leren dressuursingel van barefoot gekocht voor bij haar zadel, omdat ik gewoonweg geen fatsoenlijke leren singel in ponymaat kon krijgen.
De andere kant op merk ik het ook.
Het zadeltje van Vera staat te koop, omdat we het inrijden hebben uitgesteld en kontje van dochter wel doorgroeit. Een gloednieuw zadeltje van wintec, met fijne singel, beugels en een dikke pad. Totaal over 250e aanschaf. En natuurlijk is het mijn eigen "schuld" dat ik dit aangeschaft heb en toch niet gebruikt heb. Maar meer dan 50-75e wil men niet aan uitgeven, het is immers maar een zadeltje voor een kleine pony...
Ervaren meer mensen dit? Mag het voor een kleine pony wel wat minder, qua kwaliteit, volgens de gemiddelde mening? Is er geen vraag naar iets meer bovengemiddelde kwaliteit voor kleine ponyspullen? Of kan ik gewoon niet zoeken?
Maar de maat dier vs aanschafprijs van de benodigheden? Dát snap ik niet.
Dat vind ik dan wel weer vreemd.
Niet mijn mening iig....
,