Drukplekken? Wat anders? Waarvan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Drukplekken? Wat anders? Waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 11:24

Het gaat om een shetlander, wordt niet eens wekelijks gereden en het zadel heeft hij al jaren.
Het schoftje waar ik mee men heb ik ook al jaren, en ik heb een hele tijd gemend daar kan het niet van komen.

Kan het komen van de eczeemdeken? Dat het pas met de wintervacht duidelijk wordt.

Ik sta namelijk voor een groot raadsel, het zit precies op de plekken waar het schoftje zit maar ik heb alleen de laatste tijd gemend, niet voor die drukplekken er zaten... :?

Hier zie je de plek...
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... ea4232fb2a

Ik heb ook nooit een wondje gezien, kan het ook komen door onder het prikkeldraad door lopen (en schrapen) of onder gewoon draad? Of het schuren (met of zonder eczeemdeken) op.

Hij staat onder een passende rambo deken.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... da339df038

Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Een drukplek lijkt mij iets wat komt van langdurige druk maar die is er dus niet geweest... :+

antje_vip

Re: Drukplekken? Wat anders? Waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:29

Ik denk schuren, of er wordt stiekem op gereden :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 11:30

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:12

Heb je aan de onderkant van de kussens van je schoftje gevoeld? Dit kan door de jaren heen hard zijn geworden, controleer het maar eens op harde bultjes, ongelijkheden etc. Is het schoftje zelf nog heel, in de zin van niet gebroken of iets dergelijks? Heb je het tuig misschien versteld, waardoor er nu misschien meer druk op komt te liggen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 16:13

marquez1 schreef:
Heb je aan de onderkant van de kussens van je schoftje gevoeld? Dit kan door de jaren heen hard zijn geworden, controleer het maar eens op harde bultjes, ongelijkheden etc. Is het schoftje zelf nog heel, in de zin van niet gebroken of iets dergelijks? Heb je het tuig misschien versteld, waardoor er nu misschien meer druk op komt te liggen?

Ik heb afgelopen zomer / najaar niet tot nauwlijks gemend (maanden niet) dus wanneer moet dat zijn gebeurd. :P
Ik zal eens voelen, het ligt toch thuis, ik heb sinds kort ook een onderlegger er onder. :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:15

MarlindeRooz schreef:
marquez1 schreef:

Ik heb afgelopen zomer / najaar niet tot nauwlijks gemend (maanden niet) dus wanneer moet dat zijn gebeurd. :P
Ik zal eens voelen, het ligt toch thuis, ik heb sinds kort ook een onderlegger er onder. :j

Wordt het schoftje niet te smal door de onderlegger?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 17:35

:n Het is een hele dunne btw.

Daar heb ik ook nog maar 1 keer mee gemend en het tuig is 2 jaar oud en het voelt nog goed.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:40

Kan door de deken komen.
Mijn haflinger had ook snel witte haren op haar schoft en manen raakte altijd beschadigd.
Dit jaar geen deken op en nergens last van.
Zeker als ze langdurige een deken draagt lijkt me het mogelijk.