Zadelprobleem!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDV

Zadelprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:38

Hoi allemaal!

Ik heb sinds juni 2012 een paard (BWP) hij is klein, rond/breed, en heeft een korte rug! (zie op mijn profiel voor foto's eventueel). En heb daarbij een wintec 500 gekocht (leek me toen ideaal, had geen centen voor een zadel op maat)
Die bleek niet te passen, verschillende bomen er in gestoken. Dan maar geruild voor een Kieffer Aachen (vzh) die wipte, dus zat ook niet lekker voor hem. Dan heb ik een euroriding luxor dressuurzadel gekocht, die heeft 2 maanden goed gezeten, zadelmaker laten komen & die keurde het helemaal af (paste niet meer, bouw van paard was veranderd-spieren) Dan maar een euroriding titan gekocht! Die ZAT ook goed, en na een tijd niet meer. Boom laten oprekken & laten vullen, maat het hielp niets.. dan een euroriding springzadel (luxor) gekocht, op aanraadde van een zadelmaker (bekende zadelmaker) En die zat tot een maand geleden ook niet meer goed. Ik snap het niet meer! Ik ben nu in bezit van een Bates isabelle werth (die past) en een wintec pro jump (daar moet nu een andere boom in) dus ben bang, dat het spelletje weer gaat beginnen! De zadelmakers zijn altijd geweest bij aankoop van een zadel & het leek goed... tot een paar maanden later, dan werd hij helemaal afgekeurd.. Nu volgende week komt er weer een zadelmaker bij! Iemand hier ervaring mee?? Iemand goede zadels (normale prijs) die snel passend zijn? Of enige optie om met een wolletje/gelpad te rijden?

Ik snap het echt niet meer :(

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:43

een wow fitter laten komen kijken wat mogelijk is en dan opzoek naar een 2e hands, kan niet in jouw spaarpot kijken maar op die manier heb ik een top zadel onder de 1000 kunnen aanschaffen.

Edit: stel jouw paard staat 1 week stil kan je zadel al anders liggen, spier opbouw veranderd constant (behalve als je een heel trainingsschema heb om alles op peil te houden)

stal genootje liet altijd standaard ieder halfjaar haar zadel aanpassen/bijvullen, liep 3 maanden goed en euvel begon opnieuw. Voordeel aan een WOW is hij blijft aanpasbaar voor jou en je paard, dus een keer een flinke uitgave en niet iedere keer een ander zadel hoeven.
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 03-12-14 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xMistyy

Re: Zadelprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:46

Wat raar dat ze het telkens goedkeuren en dan weer afkeuren. Is het wel telkens dezelfde zadelmaker die komt kijken? Misschien toch eens nadenken over een zadel op maat of zoals hierboven staat, tweedehands zadel.

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 07:48

xMistyy schreef:
Wat raar dat ze het telkens goedkeuren en dan weer afkeuren. Is het wel telkens dezelfde zadelmaker die komt kijken? Misschien toch eens nadenken over een zadel op maat of zoals hierboven staat, tweedehands zadel.

Ja inderdaad vind ik ook raar & nee het zijn verschillende zadelmakers! :s

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 07:50

HindaFree schreef:
een wow fitter laten komen kijken wat mogelijk is en dan opzoek naar een 2e hands, kan niet in jouw spaarpot kijken maar op die manier heb ik een top zadel onder de 1000 kunnen aanschaffen.

Edit: stel jouw paard staat 1 week stil kan je zadel al anders liggen, spier opbouw veranderd constant (behalve als je een heel trainingsschema heb om alles op peil te houden)

stal genootje liet altijd standaard ieder halfjaar haar zadel aanpassen/bijvullen, liep 3 maanden goed en euvel begon opnieuw. Voordeel aan een WOW is hij blijft aanpasbaar voor jou en je paard, dus een keer een flinke uitgave en niet iedere keer een ander zadel hoeven.

Heb je nog andere merken die je goed kan laten aanpassen?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:01

En een boomloos zadel? Ik heb de barefoot london, deessuur variant. Kijk eens op de site van barefoot! Het is even wennen maar ik ga niet meer terug naar een boomzadel.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:04

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn vorige merrie. Klein rond en heel breed gebouwd en ook nog eens geen schoft. Heb er talloze zadels opgehad en nooit langer dan een half jaar. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een zaldi en die geeft maar liefst vier jaar op haar rug gelegen. De zaldi kosten ong vanaf 1000 euro maar kun je goed aanpassen op je paard Door de flexibele boom en in gesneden zweetbanden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:07

Herkenbaar.
Hier ook een paardje die constant heel veel verandert qua bouw, hierdoor kan ook om de haverklap de zadelmaker langskomen.
Ik heb nu een Thorrowgood Endurance model, ben benieuwd hoelang deze goed blijft liggen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:12

Van volgens mij de meeste kieffers kan met infrarood de boom aangepast worden. Op deze manier heb ik al bijna 6 jaar een super passend zadel. Anders had ik al 2 keer een ander zadel kunnen kopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:55

Het is niet alleen het probleem dat de boom niet meer past in mijn geval, maar ook de vorm van de kussen.

Maar nu heeft mijn paard ook een lastige rug volgens de ostheo en de zadelmaker.
Rond geribt, iets stijle schouder, rechte rug

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 11:41

kiki1976 schreef:
Het is niet alleen het probleem dat de boom niet meer past in mijn geval, maar ook de vorm van de kussen.

Maar nu heeft mijn paard ook een lastige rug volgens de ostheo en de zadelmaker.
Rond geribt, iets stijle schouder, rechte rug

De osteo komt bij mij 9 december! Dus ben benieuwd wat die er van zegt! Zadelmakers zeggen ook dat Billy een lastige pasvorm heeft.. maarja daar ben ik niet mee verder geholpen!

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 11:42

meisje2000 schreef:
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn vorige merrie. Klein rond en heel breed gebouwd en ook nog eens geen schoft. Heb er talloze zadels opgehad en nooit langer dan een half jaar. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een zaldi en die geeft maar liefst vier jaar op haar rug gelegen. De zaldi kosten ong vanaf 1000 euro maar kun je goed aanpassen op je paard Door de flexibele boom en in gesneden zweetbanden.

Bedankt voor je antwoord! Eens kijken naar Zaldi zadels!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:19

Lisa ik zeg niet dat dit jou probleem oplost he, het is een advies en heeft mijn vorige paard goed geholpen, het kan dus zomaar zijn dat het op jou paard helemaal niet goed ligt.
Maar je kan het altijd proberen in ieder geval. Volgens mij zit er op bokt ook iemand die handeld in zaldis moet je even sneupen