Ik heb sinds juni 2012 een paard (BWP) hij is klein, rond/breed, en heeft een korte rug! (zie op mijn profiel voor foto's eventueel). En heb daarbij een wintec 500 gekocht (leek me toen ideaal, had geen centen voor een zadel op maat)
Die bleek niet te passen, verschillende bomen er in gestoken. Dan maar geruild voor een Kieffer Aachen (vzh) die wipte, dus zat ook niet lekker voor hem. Dan heb ik een euroriding luxor dressuurzadel gekocht, die heeft 2 maanden goed gezeten, zadelmaker laten komen & die keurde het helemaal af (paste niet meer, bouw van paard was veranderd-spieren) Dan maar een euroriding titan gekocht! Die ZAT ook goed, en na een tijd niet meer. Boom laten oprekken & laten vullen, maat het hielp niets.. dan een euroriding springzadel (luxor) gekocht, op aanraadde van een zadelmaker (bekende zadelmaker) En die zat tot een maand geleden ook niet meer goed. Ik snap het niet meer! Ik ben nu in bezit van een Bates isabelle werth (die past) en een wintec pro jump (daar moet nu een andere boom in) dus ben bang, dat het spelletje weer gaat beginnen! De zadelmakers zijn altijd geweest bij aankoop van een zadel & het leek goed... tot een paar maanden later, dan werd hij helemaal afgekeurd.. Nu volgende week komt er weer een zadelmaker bij! Iemand hier ervaring mee?? Iemand goede zadels (normale prijs) die snel passend zijn? Of enige optie om met een wolletje/gelpad te rijden?
Ik snap het echt niet meer