borstriem trekt zadel naar voor..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

borstriem trekt zadel naar voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 23:17

Hallo.
Ik rijd sinds enkele weken een haflinger. En we hebben mijn zadel gepast en met een boomverandering paste deze perfect.

Maar het is een ronde haflinger en het zadel durft wel eens te schuiven daarom rijd ik dus met een borstriem. Nu is het probleem dat de borstriem ( grootste maat op grootste gaatje) en deze trekt het zadel naar voor en doet hem kantelen via de boom.

Valt er hier iets aan te doen? :s

Alvast bedankt.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:29

Zonder proberen? Als je hem eraan hebt om je zadel recht te houden en hij trekt je zadel scheef heeft het naar mijn idee weinig zin.

Zou verder ook denken dat hij toch te strak zit als je zadel naar voren getrokken wordt. Uitkijken naar een maat groter? extra gaatjes bijmaken of extra stukje tussenzetten? Bijvoorbeeld sperriempje?

Qimm

Re: borstriem trekt zadel naar voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:32

Staartriem misschien? Anti slip matje onder je zadel leggen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:33

Waarschijnlijk heb je een verkeerd borsttuig voor je zadel. Niet alle borsttuigen werken evengoed samen met alle zadels. Met mijn BWP reus was het ook even puzzelen maar uiteindelijk een heel (duur) goed passend tuig gevonden waardoor het zadel stil bleef liggen. :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:52

Een staartriem helpt niet bepaald als je zadel naar achteren schuift. Ws is je borstriem toch te klein.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:57

Ik ging er vanuit dat het zadel opzij schoof

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 05:26

Als je zadel goed past, zal het niet schuiven.
Niets zo moeilijk als een zadel goed passend te krijgen op een Haflinger.
Maar als het zadel niet past, gaan borsttuigjes, staartriemen, etc het zadel niet op zijn plaats houden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:07

Je hebt borsttuigen in een v vorm en recht model. Misschien heb je het verkeerde model voor je haf en zit hij te strak.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:05

Ik twijfel wel of de borstriem te groot is. In het begin spant het maar na een tijdje begint deze zelfs te flipperen. Ik kan idd binnenkort nog eens zonder proberen langs.

Nu een nieuwe kopen. Misschien dat ik dit wel wil doen. Maar versta ook in mijn ogen dat ik niets superduur ga kopen voor een paard dat niet eens de mijne is :/

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:14

Waarom heb jij die aangeschaft dan? Dan is het in de taak van de eigenaar om een passende te kopen.