[WN] Western zadel laten aanpassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gwynnestri

Western zadel laten aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:39

Ik heb een westernzadel van het merk red river. Het zadel heeft eerder goed op mijn paard gelegen maar drukt nu op haar schoft. Zodra ik het zadel erop leg zit er ruim een vuist ruimte tussen het zadel en haar schoft, zodra ik er een tijdje op heb gereden raakt hij haar schoft lichtjes. Ze schijnt nergens last van te hebben, maar ik vind het niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee, kun je dit laten aanpassen?

Haarbal

Re: Western zadel laten aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:40

Temmetje om hem te laten verplaatsen. En nee, een westernzadel is niet aan te passen. Ik zou ook niet gaan aanklooien met pads, maar een goede zadelpasser zoals Evelien van Eurohorse laten komen. Hiermee doorrijden is verknallen van je paard, want je krijgt gegarandeerd drukplekken.

Martine

Re: Western zadel laten aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:29

HAR -> WN-TR

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:32

Gwynnestri schreef:
Ik heb een westernzadel van het merk red river. Het zadel heeft eerder goed op mijn paard gelegen maar drukt nu op haar schoft. Zodra ik het zadel erop leg zit er ruim een vuist ruimte tussen het zadel en haar schoft, zodra ik er een tijdje op heb gereden raakt hij haar schoft lichtjes. Ze schijnt nergens last van te hebben, maar ik vind het niet wat. Heeft iemand ervaring hiermee, kun je dit laten aanpassen?

Als het zadel uit elkaar kan, kan het, in beperkte mate, aangepast worden. Maar dan moet de boom helemaal vrijgemaakt kunnen worden en dat betwijfel ik bij de Red River.
Wij hebben 2 x een Custom made zadel aangepast wat niet meer goed paste en hebben 1x een Circle Y uit elkaar gehaald ( en weer in elkaar gezet) om te zien of we die konden aanpassen, maar daarvan was de afwijking t.o.v. de paardenrug te groot.
Als je meer wil weten neem dan even via PB contact met ons op, dan kunnen we zien of we iets voor je kunnen betekenen.