hackamore flower of glücksrad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elize2310

hackamore flower of glücksrad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 12:16

Haaii,
Ik wil binnenkort een bitloos hoofdstel kopen. Heb me al helemaal ingelezen enz. en weet dus eventuele gevaren etc.
Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een flower hackamore of een glucksrad.

Flower: Afbeelding

Glucksrad:
Afbeelding

Nu vraag ik jullie mening en ervaring met deze soorten bitloos en vraag ik natuurlijk ook welke jullie mooier vinden! *\o/*

Mijn verzorgpaard is trouwens een roodbruine bwp.

Ps. Ik weet niet zeker of het goed staat in dit topic en ik wil wel graag weten welke mensen mooier vinden zonder bijv een ervaring. Dus als bet hier verkeerd staat,mijn excuses
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-11-14 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:23

Het hangt er vanaf of jouw paard tegen druk op de neus kan of één van beide gaat werken. Als je een paard hebt dat er wel tegen kan en er goed op reageert hangt het er vanaf of je meer inwerking wil of minder. Met die flowerhack ( of bloemhack in het Nederlands) heb je meer inwerking, doordat die als een hefboompje werkt als je je teugel in het onderste gat hebt. Dat glücksrad heeft een zachtere inwerking en kan je eigenlijk alleen goed gebruiken als je paard heel licht op neusdruk reageert.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: hackamore flower of glücksrad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:46

ED -> HAR

pmarena

Re: hackamore flower of glücksrad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:34

Het Glücksrad zoals het op de foto gebruikt wordt, werkt daar eigenlijk meer als een side-pull dan als een hackamore :)

De afgebeelde bloem-hack kan je op dezelfde manier gebruiken maar biedt dan nog de extra optie dat je de teugels ook aan het extra onderste ringetje kan bevestigen zodat je tenminste nog een soort hack-schaartjes-effect krijgt waarmee je wat steviger in kan komen, toch wel fijn bij paarden die af en toe wat meer de handrem erop nodig hebben.

Maar bij het glücksrad bestaat er volgens mij ook een los schaartje dat je er nog op kan monteren :)