Neusriem Dy'on. Iemand ervaring mee???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saphyra

Neusriem Dy'on. Iemand ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:49

Hey hey,,

Heeft iemand net zoals mij ook ervaring met de neusriem van Dy'on???

Ik ben er zelf heel erg tevreden over!!! Zou niet meer zonder kunnen..

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar feedback van andere???

Grzzz...

Kaitlyn

Re: Neusriem Dy'on. Iemand ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:52

Hallo Saphyra, hopelijk heb je toestemming aan de Bokker van foto 2 gevraagd om deze foto te gebruiken?

Verder geen ervaring met deze neusriem, weet alleen dat je er veel kapot mee kan maken als je geen goede ruiter bent en hoe je ermee om moet gaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:52

Bokker 2 is ze zelf dacht ik...
Wat is het voordeel?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:53

Ja zie dat nu zelf ook pas. :')

Dacht dat zij al meer posts had op Bokt, excuus TS! :o

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:59

Billy schreef:
Bokker 2 is ze zelf dacht ik...
Wat is het voordeel?

bij stugge op sterke paarden heb je meer inwerking. Maar zoals Kaitlyn ook zo zegt... je kan er ook veel mee kapot maken als je hem niet op de juiste wijze gebruikt!!!!

Kaitlyn schreef:
Hallo Saphyra, hopelijk heb je toestemming aan de Bokker van foto 2 gevraagd om deze foto te gebruiken?

Verder geen ervaring met deze neusriem, weet alleen dat je er veel kapot mee kan maken als je geen goede ruiter bent en hoe je ermee om moet gaan.

Foto 2 ben ik inderdaad zelf *D *D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:02

Hihi ja zag het later inderdaad! :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:07

bijzonder,ik had het nog nooit gezien ! (en dus ook geen ervaringen)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:14

Zelf geen ervaring met de neusriem, wel met Dy'on in het algemeen, en vind het superfijne hoofdstellen en neusriemen waarbij er altijd goed op gelet wordt dat het comfort goed is. Zoals de padding bij de gesp bij de lage neusriem. Kan me daarom ook niet voorstellen dat deze neusriem heel erg scherp in werkt, tenzij je 'm heel strak aan snoert. Lijkt me eerder een soort combinatie neusriem waarbij de druk meer verdeeld wordt dan bij een reguliere gecombineerde neusriem, waardoor het paard nog moeilijker zijn mond open kan doen. Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee en vraag me ook af waarom je specifiek met deze neusriem veel kapot kan maken? Lijkt wel een beetje op een combinatie van een lage neusriem en een hoge neusriem ipv een normale neusriem + sperriem. Heb 'm gisteren wel even in mn handen gehad, en vond 'm er kwalitatief heel goed uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:58

Wat is er dan zo scherp aan deze neusriem? De onderste neusriem lijkt een lage te zijn en de andere gewoon een hoge. Kan me niet voorstellen dat deze neusriem veel scherper is dan een andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:56

Snap deze hype niet helemaal...
Hoeveel riemen wil je om de neus binden?
Gaan ze hierna 3 neusriemen uitgeven als hoofdstel?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:07

Het zijn er gewoon 2 hoor, net als een neusriem en een gewone sperriem....

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:14

Ben wel benieuwd naar de precieze werking van dit hoofdstel

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:16

Wat is het voordeel van deze neusriem boven een gewone lage neusriem, behalve dat je er een vaste martingaal aan kan bevestigen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:18

Nog meer leren riemen om de mond van 't paard dicht te snoeren. Ik vind het er niet echt comfortabel uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:21

Wij deden vroeger weleens een africhtingsneusriem en een engelse neusriem en het hoofdstel. Dit een samenvoeging ervan. Lijkt me prima.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:21

bij 2 Zuid-Afrikanen waar ik als groom voor werkte paar jaar terug gebruikte ze hem ook toen hij nog in de ontwikkeling was .
ik vind er een groot voordeel aan dat de speriem in een verlengde is zodat je de
neusriem niet omlaag trekt als je de speriem strakker trekt en dat je dus de neusriem wel wat losser kunt doen en de speriem wat strakker zonder dat deze scheef trekt.
verder werkt dit beter in op de paarden die sneller de neiging hebben om hun mond door het een of het ander open te trekken ( tuurlijk zal dit door belemmering van het bit komen wil hier verder geen discussie over starten)
ik was er altijd erg tevreden over en mijn bazen ook

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:45

Ik reed mijn paard altijd op een mexicaan in het springen. Nu is hij er 8 maanden uit geweest dus begin eerst weer gewoon met een gecombineerde maar vind deze zeker interessant! Hij kan nog weleens erg sterk worden in een parcours en hang liever geen scherpe bitten erin. Druk op zijn neus verdraagt hij 10x beter als in zijn mond.

Ga er zeker eens naar kijken als we weer op niveau komen! :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:59

BeauWertz schreef:
ik vind er een groot voordeel aan dat de speriem in een verlengde is zodat je de
neusriem niet omlaag trekt als je de speriem strakker trekt en dat je dus de neusriem wel wat losser kunt doen en de speriem wat strakker zonder dat deze scheef trekt.

Hoe strak doe je die sperriem dan? Volgens mij, als de sperriem de neusriem naar beneden trekt, zit de sperriem veel te strak.

Ik zie geen voordeel in deze neusriem. Neem dan een lage neusriem.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:09

Geen ervaring mee.

Maar als ik vragen mag, wat is de precieze werking hiervan?

Ik vind het zelf niet mooi zoveel leer, maar ieder zn smaak

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:10

Ja, wat is de werking, en wat is het voordeel van deze boven een gewone gecombineerde of een lage neusriem?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:03

Ik zie ze inderdaad steeds vaker voorbij komen op concour, dus ben ook wel benieuwd naar de werking en het nut eraf

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:07

dorientjuh schreef:
BeauWertz schreef:

Hoe strak doe je die sperriem dan? Volgens mij, als de sperriem de neusriem naar beneden trekt, zit de sperriem veel te strak.

Ik zie geen voordeel in deze neusriem. Neem dan een lage neusriem.

Dat hangt nogal van je hoofdstel af hoor, ik heb hier ook een hoofdstel hangen die zelfs al doe je hem niet te strak naar beneden getrokken wordt.
Echt geen pan vind ik persoonlijk, met mijn Passier is dat niet zo.
Misschien zelfs juist omdat je hem niet strak doet dat de boel dan naar beneden getrokken wordt met bepaalde hoofdstellen, in dit geval gaat het om een oudere kieffer.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:09

nicole_floor schreef:
Ik zie ze inderdaad steeds vaker voorbij komen op concour, dus ben ook wel benieuwd naar de werking en het nut eraf

Het nut is dat er nog meer ruiter fouten gecorrigeerd kunnen worden en het paard zijn mond helemaal niet meer kan opendoen als er iets mis gaat. Dit is eigenlijk gewoon een hulp/ dwangmiddel en die zijn er maar om 1 reden: ongeduld en onkunde van de ruiter, met deze kan je de gevolgen die het paard laat zien goed camoufleren en evt. nog harder aan de teugels trekken.

Zoveel te meer hulpmiddelen, zoveel te groter de onkunde van de ruiter! Jammer genoeg wordt de markt overspoeld met dit soort dingen, er is blijkbaar vraag naar, bij tekort aan kundige instructie/ ruiters en trainers!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:25

Ik vind het ook geen fijne neusriemen. Zelf nooit gebruikt, vind dat ie te laag op de neus komt (echt op t deel wat kan breken). Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het bij hete/sterke paarden een uitkomst is... Ik reed vroeger ook altijd met een sperriem. Die komt er bij mij niet meer aan. Paardlief moet t kunnen aangeven als ie last heeft van zn mond en niet dicht gesnoerd lopen (wat vaak het geval is).
Een goed afgestelde sperriem geeft het bit wel een wat stillere ligging, en dus bij een nog niet zo stille ruiterhand niet zo verkeerd. Datzelfde geldt voor een lage neusriem. Echter zie ik die ook veelal te laag op de neus.

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 10:15

ElCid schreef:
nicole_floor schreef:

Het nut is dat er nog meer ruiter fouten gecorrigeerd kunnen worden en het paard zijn mond helemaal niet meer kan opendoen als er iets mis gaat. Dit is eigenlijk gewoon een hulp/ dwangmiddel en die zijn er maar om 1 reden: ongeduld en onkunde van de ruiter, met deze kan je de gevolgen die het paard laat zien goed camoufleren en evt. nog harder aan de teugels trekken.

Zoveel te meer hulpmiddelen, zoveel te groter de onkunde van de ruiter! Jammer genoeg wordt de markt overspoeld met dit soort dingen, er is blijkbaar vraag naar, bij tekort aan kundige instructie/ ruiters en trainers!

Totaal NIET mee eens!! ;)