Ik heb een periode terug getwijfeld om bitloos te gaan rijden. Dit heb ik toen toch weer aan de kant geschoven. Nu begint het toch weer een beetje te borrelen van binnen. Ik wil graag onderzoeken of m'n haf hier beter op reageert. Ik heb helaas geen bekenden die bitloos rijden, waardoor ik het niet kan lenen en uitproberen.
Ik heb gelezen dat het per paard erg verschilt en je het beste veel kan uitproberen. Toch wordt de side pull vaak aangeraden.
Wat raden jullie aan en waarom? En welk merk? Het gaat om een haflingerdame van 22, waarmee ik wil bereiken dat ze heerlijk ontspannen in de bak loopt. Qua dressuur willen we niet omhoog klimmen, ik vind het belangrijkst dat ze ontspannen is en dat ze er plezier in heeft. Ook houden we van buitenritjes die we ook elke week maken. Vooral recreatief dus
!Ik hoor graag van jullie! Brand los!
Vooral voor het eerste hoofdstel zoek ik wel een hoofdstel voor een betaalbare prijs, maar die uiteraard van voldoende kwaliteit is.
.
, bedankt!
ik heb ook nog een bontje onder de neusriem bij mijn kaakgekruist bitloos hoofdstel