Outdoor deken hufterproof

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Outdoor deken hufterproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:17

Mijn paard heeft besloten dat ze een nieuwe deken wil :j In twee dagen tijd heeft ze 2 sluitingen op de borst gesloopt, 1 gesp voor haar hals, ongeveer een kwart voering uit de deken gehaald en twee enorme scheuren erin gemaakt.

Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe deken. Ik had altijd een Horseware deken, maar dat ding is nu 6 jaar oud (logisch dat ze een nieuwe deken wil, ik loop ook geen 6 jaar met dezelfde jas). Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Mijn eisen zijn als volgt:
- Waterdicht
- Hufterproof
- Met hals
- 300 grams

Het paard wat er in moet is een groot, vrij brede KWPN'er. Ze past niet in een Anky deken.

http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 74&lang=NL
Deze deken ziet er ook wel interessant uit. Iemand hier ervaring mee?

Dus, brand los..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Re: Outdoor deken hufterproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:18

Horseware rambo :j

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:57

Ik heb ervaring met de Rambo Supreme, alleen dan de 0 gram versie.
Heb deze er nu voor het 3e seizoen erop liggen.
Mijn paard is geen sloper en staat ook niet met slopers, dus daar (gelukkig) geen ervaring mee.
Wel is de deken super waterdicht en ademt ook zeer goed, zelfs met de liners!
De hals heb ik in 0 gram en 150 gram en bevalt ook goed, alleen worden de manen bij mijn paard helaas wel wat dunner....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:25

Om te weten of een deken hufter proof is moet je weten hoeveel denier een deken is.

600Denier is standaard. Hoe hoger hoe sterker.

Ik verkoop er zelf in van 1680denier. Hoger dan dat gaan ze bij mijn weten niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:27

Ik ben ook wel 1800 tegen gekomen en dacht ook wel 2000. Stormshield heeft die o.a. is een quartermerk, dus qua brede borst een optie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:30

Tof, dat zijn dus echt de sterktes die je moet hebben als je een dekensloper hebt. Of er 1 bij je in de wei loopt die sloopt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:01

Rambo en Bucas zijn aardig sterk volgens mij, hier houdt Rambo het goed met spelende ruinen.

froggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:17

mijn paard verscheurd letterlijk zijn dekens. tot ik de 'new zealand' deken van equitheme heb gekocht. het zijn zware dekens die heel sterk zijn en aan de binnenkant een katoenendeken wat nog lekker warm is ook en aan de borst sluiting heb je drie opties om te verstellen. heeft sie brede of een wat smallere nek.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:54

Hier goede ervaringen met bucas smartex. Dekens houden het goed bij de jonge paarden nergens kapot etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:40

Iedereen bedankt voor de reacties:)!

Inmiddels liggen de pluisjes van de vulling OVERAL -O- en heb ik maar besloten om weer een Horseware te bestellen omdat ik ook weet dat die goed past. De Equitheme New Zealand dekens past ze niet, heb nog een liggen die ik maar twee weken heb gebruikt op een 8 cm groter paard en daar past ze jammer genoeg niet onder.

En ik wil er perse een met vaste hals, z'n afneembare hals maakt ze zelf ook los. Het wordt de Amigo (1200D) of de Rambo.