zadelbontje/bont seatsaver?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

zadelbontje/bont seatsaver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 15:29

hallo iedereen,
ik ben opzoek naar een bontje voor over de zitting van het zadel (seatsaver) in de kleur naturel. voor een engels veelzijdigheidszadel.
ik heb eens wat rond gezocht en heb er 4 gevonden. nu vroeg ik mij af wat misschien jullie ervaringen hiermee zijn, welke jullie zouden kopen, of dat jullie misschien nog meer suggesties hebben. mijn budget ligt rond de 50 euro.

http://www.horsetopshop.com/FRA-Zadelbontje-engels

http://www.horsetopshop.com/Horze-zadelbontje
(voordeel; goedkoop / nadeel; ik ben altijd zo iemand die denkt; hoe goedkoper, hoe slechtere kwaliteit, dus ik heb het idee dat deze minder fijn zal zitten, maar misschien kan iemand van jullie mij anders vertellen?)

http://www.ruitersport.com/seat-saver-m ... 00120.html

http://www.hetgareel.nl/product/details ... acht-14939

Leen

Re: zadelbontje/bont seatsaver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:02

Sowieso eentje nemen van echt schapenvel, dus ook met het leder aan de onderkant. Die waar wol op stof zit, zoals die van horze, beschadigen je zadel door de wrijving. Kennis van me had er eentje van 15 euro van de decathlon. Haar zadel was heel vaal geworden en op sommige plaatsen heel dun omdat de seatsaver elke keer mini laagjes afschuurde. In dit geval is goedkoop zeker duurkoop als je je zadel heel wil houden.
Gel heeft vaak een andere onderkant, die beschermen het zadel beter.

Ervaringen heb ik zelf niet.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:08

Ik heb die van Merino, zit top, past ook goed. Echt schapenwol en onderkant ook leder, beschadigd niets.

Een 'neppe' zou ik niet nemen, zoals Leen al zegt, beschadigd je zadel en als je er een week mee rijd is ie al plat en heb je er niets meer aan.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:11

Heb een bontje gehad maar werkt helemaal niet voor mijn gevoel
Heb daarna een gel gekocht van Acavallo en dat maakt echt een verschil!

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:30

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 19:00

bedankt voor de reacties!
ik zit nu vooral te twijfelen tussen de eerste en de 3e. de fra en de merino.
nu zie ik bij de fra staan dat hij anatomisch gevormd is, en het lijkt op de foto ook alsof er een soort kussentjes inzitten, of zie ik nu dingen die er niet zijn?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:17

Ik heb die van F.R.A. en daar ben ik erg tevreden mee.
Zadel blijft netjes en de seatsaver ook !

En nee er zitten geen extra kussentjes oid in.
Vastmaken gaat goed met de elastieken aan de zijkant en de band onder het zadel

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 19:20

bedankt voor de reactie scc, is de onderkant ook van leer of van iets anders?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 19:24

en dan heb ik eigenlijk nog een vraagje, misschien een domme vraag. maar ik was vooral van plan om hem te gebruiken voor de langere buitenritten waar je een beetje een harde kont van krijgt. maar ik vroeg me af of het ook gewoon gebruikt wordt bij dressuur en springen? is het normaal om zo'n seatsaver standaard op te hebben?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:28

nee bij het springen zie ik ze nooit eigenlijk. Ik had mn gelding toen ik mn stuitje gekneusd had en werd eigenlijk wel een beetje uitgelachen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 20:53

bedankt voor de reacties allemaal! ik heb zojuist de seatsaver van FRA besteld!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:35

amkeVH schreef:
bedankt voor de reactie scc, is de onderkant ook van leer of van iets anders?

de onderkant is het leer waar de vacht zelf op zit.

ik heb m op mijn boomloze zadel gehad met buitenritten van +/- 2 uur
en ook wel met springen of dressuur want zadel is hard als je boomloos gewend bent :P

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 17:18

ik heb hem nu binnen, maar het bont ziet er heel anders uit dan op de foto op de site, plus er zit een hele grote naad met het wasinstructie kaartje in het midden van de onderkant. dit is toch echt totaal niet logisch en zou toch juist het zadel beschadigen als het schuurt? ik heb een klein beetje het idee dat ik opgelicht ben want het lijkt voor mij toch een beetje nep.. het kwam ook in een doos van iets heel anders.. nu is mijn vraag; SCC, was dit bij die van jou ook? die naad enzo? en is iemand bekend met deze site en of die betrouwbaar is? http://www.horsetopshop.com/FRA-Zadelbontje-engels

edit: het leer voelt echter wel als echt leer

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:15

Bij die site toen ik iets besteld had was het ook nep. Naar mijn mening denk ik niet erg betrouwbaar :n

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:24

Hallo amkeVH,

het bontje dat je besteld hebt is van echt wol gemaakt. Dit kan je ook duidelijk zien en voelen. Hier zou eigenlijk niet eens twijfel over kunnen ontstaan, omdat juist het verschil zo duidelijk is tussen bont en geen bont.
Als het goed is zit er bij het label van de wasvoorschrift ook een label van FRA. (Of het zit ineen) Hieraan kan je zien dat het het echte bontje van FRA is. (FRA heeft alleen maar artikelen welke gemaakt zijn van echt bont) Aan de wasvoorschriften kan je ook zien dat het van echt bont gemaakt is. Anders zou er een hele andere wasvoorschrifte bij zitten.
De naad die erin zit, zal jouw zadel zeker niet beschadigen. Het is gewoon een zachte naad van stukken leer.

_Forgetten: Wat heb jij ooit bij ons besteld wat nep was?
Het zou fijn zijn als je zulke opmerkingen niet op internet zet aangezien het niet waar is wat je zegt.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 20:29

okay, en dan heb ik nog een vraag (om te beslissen of ik hem moet ruilen) of de seatsaver strak moet staan waneer hij erop zit. dit is namelijk het geval bij mij. waneer hij op het zadel zit staat hij zegmaar strak, dus hij ligt niet op het zitvlak, maar wanneer je hem naar beneden drukt, oftewel erop gaat zitten, gaat hij wel goed naar beneden. maar ik weet dus niet of dit de bedoeling is, is hij te klein? moet ik een grotere maat bestellen?

edit; ik vind het zelf niet heel erg eruit zien als schapenwol, en ziet er (vind ik) heel anders uit dan op de foto die op de site staat. onderandere daarom de twijfel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:33

Hoeveel inch is jouw zadel? Of als je het niet zeker weet, zou je voor mij het zitvlak van het zadel op willen/kunnen meten?
Waarschijnlijk zal een maatje groter beter passen. Maar om er zeker van te zijn dat hij dan niet te los zit en gaat schuiven, kunnen we het eerst even vergelijken.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 20:46

mijn zadel is 18 inch, en ik heb maat m gekocht. maar omdat maat L 5 euro extra kostte dacht ik dat dat dan echt voor extreme zadels zou zijn, voor shires ofzo

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:52

Nee, voor een 18 inch zadel heb je echt maat L nodig.
Kan je even een e-mail sturen naar info@horsetopshop.nl ?

Dan zorg ik dat je morgen een verzendlabel ontvangt waarmee je hem gratis naar ons terug kan sturen. Dan sturen we een maat L naar je op.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 20:54

oh dat zou fijn zijn! wat zou ik in die mail moeten melden precies?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:56

Graag even je voornaam en achternaam erin vermelden en dat Nathalie heeft gezegd dat je een verzendlabel toegestuurd krijg voor het omruilen van het FRA bontje.
Ikzelf verwerk alle retouren dus dat komt dan helemaal goed.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:49

Ik ken zelf de horsetopshop persoonlijk en kan verzekeren dat hun alleen kwaliteit spullen verkopen en van het merk dat hun aanbieden ook op de webshop.

Heel veel spullen die je als afbeelding zie kunnen af wijken van het werkelijke.
Dat is bij alles en iedereen zo ook als je kleding online koopt bij bijvoorbeeld wehkamp ofzo.