Ik heb een pony van 35 jaar oud. Hij is ong 1.44m. Zijn bouw is veranderd, ik vind zijn huidige zadel niet meer goed passen. Nu ben ik op zoek naar een boomloos westernzadel. Ik heb mijn oog laten valllen op een Barefoot Arizona (2e hands).
Heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring met andere boomloze westernzadels? Hij heeft een hoge schoft gekregen en een klein beetje ingezakte rug. In de zomer is hij wat mager, in de winter wordt hij weer lekker dik. Ik zal proberen een foto van hem te plaatsen.
pien_2010
Geplaatst: 24-11-14 11:59
Ildja omdat ik verwacht dat je bij western tackroom beter antwoord krijgt op je vraag heb ik het topic verplaatst van HAR → WN-TR
Ik zou als pad een swaybackpad adviseren, die overbrugt de dip in de rug wat zodat het zadel niet al te veel hoeft in te buiten. Als je pony 's zomers zo mager wordt zou je iets in zijn voerpatroon moeten aanpassen.
Maar ik vind met VPS persoonlijk fijner omdat dat toch weer wat gedoe met inlages scheelt, dan komt er al een stukje ruggengraatvrijheid en demping uit het zadel
Die van mij is ook boven de 20, gezakte rug en wat weinig bespiering wegens amper rijden en een VPS zadel vind ik toch echt makkelijker qua ligging. Ik vind zelf 2 setjes inlages toch wel de max hoor, meer gebruiken past niet lekker in de pads
Ildja
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 09:52
Ik heb uiteindelijk de swayback pad erbij besteld. Bedankt allemaal voor het meedenken.