Kieffer Gladiator beugelriemen, wanneer vervangen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Kieffer Gladiator beugelriemen, wanneer vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 22:21

Ik heb mijn kunststoffen Kieffer Gladiator riemen al jaren in gebruik. Ze zien er nog zgan uit, maar wanneer is het wijsheid deze te vervangen?

Graag alleen reacties over dit merk en type riemen want ik begrijp dat deze qua kwaliteit niet met andere merken vergelijkbaar zijn.

ambre

Re: Kieffer Gladiator beugelriemen, wanneer vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:25

Alleen vervangen als ze beschadigd zijn.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 22:27

Dus echt scheuren bedoel je? Zal ze voor de zekerheid morgen bij daglicht eens goed inspecteren op de punten waar ze dragen :)

ambre

Re: Kieffer Gladiator beugelriemen, wanneer vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:36

Ja,als je slijtage ziet.
Ik heb er al 8 jaar in gebruik.Zelfs tot een jaar geleden 3 paarden per dag mee gereden.
Nog lang niet aan vervanging toe.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 23:06

Heb ze net toch al even onder een lamp gehad om de 'contactpunten' te kijken. Geen scheuren (wel kreukels) maar wel wat kalige plekjes op de plek waar het stiksel loopt, ter hoogte van waar de beugel zelf hangt. Oja en ik heb ooit een gaatje bijgemaakt tussen 2 gaatjes in :o

Maar zo te horen is het gebruik bij jou intensiever dan bij mij dus zal het wel meevallen. Maar van de andere kant, better safe than sorry; wellicht is het beter om nieuwe aan te schaffen. Ze zijn denk ik een jaar of 10 oud, maar ongeveer 4/5 jaar gebruikt.