Eric Thomas springzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Eric Thomas springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 19:13

Nu ik wat vaker ga springen met mijn paard ben ik een beetje aan het rond kijken voor een springzadel. Omdat mijn paard een lastige bouw heeft voor zadel (oa een brede rug en lekker rondgeribt) voel ik er niet zoveel voor om een vermogen neer te tellen voor een op maat gemaakt duur leerzadel om na een half jaar er achter te komen dat het toch weer schuift. Daarom zou ik het liefst een zadel willen met een verstelbare boom, en evt. een zadel van kunstof omdat die lekker licht zijn.

Je hebt natuurlijk de wintec, thorowgood en tekna, maar nu kwam ik deze zadels tegen

Afbeelding

Je hebt ze ook in een iets duurdere leerversie, maar die hebben volgens mij dan weer geen verstelbare boom.

Ze zijn wel zo ontzettend goedkoop dat ik me af vraag of het wel een goed zadel kan zijn. Hij hoeft van mij geen tien jaar mee te gaan, maar ik moet er wel fijn mee kunnen rijden, en hij moet fijn op mijn paard liggen en geen keiharde kussens oid hebben.

Heeft iemand ervaring met deze Erik Thomas zadels?

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:25

Ik haal even dit topic omhoog. Ik ben ook geïnteresseerd in een Eric Thomas springzadel.
Ik zag het Advance Cross spring zadel bij Horseshop International voor een leuke prijs.
Iemand ervaring met dit zadel?

Nikkivdnberg

Re: Eric Thomas springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:27

Ik heb dit zadel sinds een tijdje en ben er zeer tevreden mee! Je moet wel een kortere singel hebben dan normaal anders past ie niet :P Iedereen denkt ook dat het zadel van leer is en krijg er erg veel complimenten over :) Was voor mij wel even wennen met rijden maar went vanzelf

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:26

Ik heb ook een Eric Thomas springzadel (geen idee wel type). Maar vind het een heel fijn zadel, eigenlijk het fijnste zadel waar ik ooit mee heb gereden. Heb hem 2e hands gekocht van een zadelmaker en heb hem nu al weer bijna 5 jaar maar hij blijft wel heel mooi.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:48

Bedankt voor de reacties. Klinkt positief allemaal.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:23

Ik doe even een schopje.
Ik heb interesse in het Eric Thomas Advance springzadel alleen kan ik erg weinig foto's erover vinden. Hoe liggen de kussens en hoe breed is hij precies?
Heeft dit zadel een wat meer diepere zit of erg plat?
Rijdt hij fijn en op welke paarden ligt deze?

Alvast bedankt :)

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:00

gezien de prijs ben ik ook wel geintreseerd, heeft iemand een foto van de onderkant van het zadel? hoe veel ruimte hij bij de schoft en ruggegraad bied? ik vind de leren versies er echt mooi uit zien, maar omdat ik met paardlief graag het water in ga zoek ik in eerste instantie een kunststof zadel. maar 350 voor een nieuw zadel is dat niet te mooi om waar te zijn?

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:13

Ik heb de veelzijdigheids versie van €900, boom is verstelbaar. Relatief diepe zit en kniewrongen aanpasbaar.

Vind het een heel fijn lederen zadel voor die prijs en enorm goed aanpasbaar voor hoge schoft :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:13

Vroeger viel eric Thomas gewoon erg smal. Ik weet niet hoe het nu is. Ik ben ook erg benieuwd naar een foto van de onderkant. En wat voor beugelriemhaken zitten er aan. Als dat dezelfde zijn als de oudere modellen Wintec dan ga je beugels verliezen.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:01

germie schreef:
Vroeger viel eric Thomas gewoon erg smal. Ik weet niet hoe het nu is. Ik ben ook erg benieuwd naar een foto van de onderkant. En wat voor beugelriemhaken zitten er aan. Als dat dezelfde zijn als de oudere modellen Wintec dan ga je beugels verliezen.

Bij mijn zadel is het zeker ruim, zal proberen
een foto te nemen als ik eraan denk.

De haken zijn met zo’n klepje dat je naar boven duwt. Ik heb al vele sprongen ermee uitgezeten en nog nooit is het klepje naar beneden gekomen of vielen de riemen eraf!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:35

Helaas nog steeds niet meer foto's gevonden van het zadel.

Enige eigenaren die foto's wil maken van het zadel??

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:38

Ik ben ook geintresseerd in deze variant en heb fotos kunnen vinden van de onderkant en beugelriemophanging gevonden via een advertentie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er ondertussen meer mensen met ervaringen? Wat ik via via tot nu toe heb gehoord is positief, maar heb er verder nog niet zo veel over gehoord

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:01

Ik had een oproepje op fb geplaats voor ervaringen en tot nu toe ook iemand gereageerd die erg positief was.