Apple mouth watertrens ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

Apple mouth watertrens ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:02

Hinke

Re: Apple mouth watertrens ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:49

Ik heb zo'n type appelbitje - maar dan wel de dubbelgebroken variant. Ik ben er tevreden over! Ik ben overgestapt omdat ze een keer een scheurtje in haar mondhoek had- met het appelbitje heeft ze hier nooit last van. Met rijden merk ik verder niet zoveel verschil maar het zal ongetwijfeld een vriendelijker bitje zijn. Of er verschil is tussen happy mouth en apple mouth, dat weet ik niet - ik zou zeggen dat ze ongeveer hetzelfde zijn.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:59

Ik heb deze ook gehad maar er kwamen hele scherpe stukjes aan het plastic (of wat het ook was..) door het kauwen op het bit. Wat mij betreft geen aanrader dus..

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:43

jesuisRooos schreef:
Ik heb deze ook gehad maar er kwamen hele scherpe stukjes aan het plastic (of wat het ook was..) door het kauwen op het bit. Wat mij betreft geen aanrader dus..

Bij mij hetzelfde, ging heel snel stuk.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:46

Ik ben er ook niet tevreden mee,
Na 2 keer kon ik het weggooien inderdaad door het kapot bijten en de scherpe stukjes.
Dan krijg je de problemen waarvoor je het bitje kocht eigenlijk veel harder weer terug.
Je dier krijgt meer last van zijn mond...

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 19:39

en bij Happy Mouth is dit minder snel?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:41

Ik heb er 1 van BR die is tot nu toe nog prima en paard loopt er fijn op.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:43

Kan een heel fijn bitje zijn dat 20 jaar meegaat, maar er zijn ook paarden die er op knauwen en dan krijg je scherpe randjes. Als paarden dat doen gaan al dat soort zachte bitten snel stuk. Of je moet een echte lederen trens nemen, daar kunnen ze langer op kauwen.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:45

Fitii schreef:
jesuisRooos schreef:

Bij mij hetzelfde, ging heel snel stuk.

Bij mij ook heb er misschien 2 maanden plezier van gehad

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:57

Ik ben volledig anti, zo'n bit kan heel gevaarlijk zijn doordat het plastiek kan worden afgeknauwd, dan krijg je scherpe stukjes en dus wonden in de mond. De appelsmaak is gewoon een verkoopstruc, daarvoor moet je het al zeker niet doen , verder zijn deze bitten redelijk dit, terwijl een doorsnee paard echt maar weinig plaats heeft in de mond, als je echt een paardvriendelijk bit zoekt probeer eens een Myler-bitje, een investering, dat wel; maar gaat quasi niet kapot en behoudt zijn waarde heel goed.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:17

Maar je stopt toch niet iedere dag blind het bit in je paard z'n mond? Ik kijk sowieso elk bit even na voor ik het gebruik. Ik vind mijn ongebroken apple mouth trens een enorme hit. Voor het eerst durft mijn paard het bit echt goed aan te nemen. En als er een scherp randje aan komt, dan kijk ik of ik het weg kan halen, en anders koop ik een nieuwe. Kost €15, dus dat kan nog eens een keertje.

Met een myler ging mijn ubersensibele merrie compleet door het lint. Kon geen overgang draf-stap meer maken zonder stress. Ik ben het dus niet met je eens dat je kan zeggen dat een bepaald wel of niet goed is, het moet maar net bij je paard passen. En toevallig vind mijn paard z'n happy mouth bit veel fijner.