help, welk boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Figles

help, welk boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 19:31

Hallo allemaal,

Al bijne een jaar ben ik op zadeljacht voor mijn lieve jonge fjordje, ik ben begonnen met een boomloos dressuur (bosrand Soest) dat was 3 x niets en sowieso veel te groot. toen meerdere 2e hands zadels geprobeerd.. allemaal te krap, te groot, enz.. toen een zadel aan laten meten en op maat laten maken.. hier 9 weken op gewacht. daar nu inmiddels ook al 6 mnd mee aan het rommelen. Het blijft achterover liggen, ondanks aanpassen kopijzer, opvullen kussens en extra pads eronder. Fjordje loopt er ook niet lekker onder en ik zit niet fijn.

Nu toch weer aan het kijken voor boomloos, Figo heeft een erg korte rug, een gewoon boom dressuur past er al niet op in 17 inc.. alleen een cobtype zadel gaat net in 17 inch. Nu heb ik de barefoot barrydale op proef, op zich zit het heerlijk, figo loopt veel vlakker en soepeler, alleen lijkt hij hulpen minder te begrijpen, ik krijg hem dan bv niet in galop, met boomzadel gaat hij zo in galop. Dit probleem had ik toen ook bij het boomloos western zadel, ik begrijp er niets van, hebben jullie een idee hoe dit kan?

ik dacht bij de barrydale misschien door de lange flappen. wil ook graag nog andere zadeltjes van barefoot proberen, maar ben benieuwd naar jullie ideeen en misschien ervaringen met fjord en korte rug (ook nog een redelijke schoft voor n fjord)

Hoe kan ik hier foto s plaatsen? :o

groetjes Petra

Figles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:09

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste met het testzadel barefoot barrydale, niet heel goed te zien, nog geen foto in zn geheel gemaakt.

Afbeelding

Marcella

Re: help, welk boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:17

Hoever kom je met je voeten bij de buik. Zou anders als je klein ben eens kijken om barefoot Cheyenne te testen. En niet in galop willen kan ook balans probleem zijn bij de ruiter.

Figles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:34

Marcella, bedankt voor je antwoord, ik kom gewoon met mijn voeten bij zijn buik, maar kuitdruk gaat dus via de flappen, normaal huid op huid. Balans probleem, zou kunnen idd, maar waarom dan wel met een boomzadel en boomloos niet? hij gaat dan heel hard draven, terwijl hij met boomzadel netjes aanspringt?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:46

Bij boomloos heb je gewoon een onafhankelijke zit nodig en boomzadel geef hierin vaak steun die je dan bij boomloos niet heb.

Figles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 21:00

dat is een duidelijk antwoord, wellicht dat het daaraan ligt, ben er even uit geweest en na 4 kids ook n stuk onzekerder geworden en merk ook dat mijn zit wel is veranderd tenopzichte van vroeger.. heb les hierin, dus dan moet dat goed gaan komen hopelijk ;)

bedankt !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:09

Figles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 21:24

thanx!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:30

Ik zou als ik jou was zéker een ghost proberen! In het topic dat marcella heeft gelinkt, staat daar veel over. Je kan een ghost gewoon testen voor een paar tientjes :) Bij de ghost kwamen mijn beenhulpen beter aan. Maar ik testte dan wel de quilty (met korte zweetbladen).

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:32

Ik zou ook eens de Cheyenne proberen, en als je hele korte benen hebt de Atlanta.

Ik denk ook inderdaad dat de galop een balans probleem is. Ben je misschien wat onzeker over aanspringen in galop? Wellicht voelt hij dit beter aan met boomloos.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:50