Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MelissaV schreef:14 inch in westernmaat lijkt me erg groot voor een welsh a.
Je zou kunnen kijken naar Garland die heeft geloof ik kinderzadels of alamo.
Jaimyliefje schreef:MelissaV schreef:14 inch in westernmaat lijkt me erg groot voor een welsh a.
Je zou kunnen kijken naar Garland die heeft geloof ik kinderzadels of alamo.
Ze is 1.22 dus de grootste welsh a maat, qua engelse zadels ligt er normaal gezien 16 inch op haar soms past een korte 16,5 of 17 inch ook.
behalve dat ik te groot voor haar ben heeft ze het hier heel goed hoor
Jaimyliefje schreef:Ik ben ook iets te groot voor haar maar rij ook niet te vaak hoor (om die reden) meestal longeer ik haar en in het voorjaar wil ik haar voor de koets beleren.. Maar dat ter zijde. We rijden recreatief en ik dacht.. waarom geen westernzadel? Dus zodoende.
Op deze foto lijkt ze misschien smaller dan ze is maar het is echt een behoorlijke ponybehalve dat ik te groot voor haar ben heeft ze het hier heel goed hoor

) en de zadels zijn in totale lengte van het draagvlak niet meer dan 16 inch. Gewicht ligt rond de 13 kg.Jaimyliefje schreef:Hey guys bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik heb nog een vraag: Mogen westernzadels normaal gezien wat langer zijn op de rug dan engelse zadels? Ik dacht van wel maar misschien heb ik dat mis.