Springzadel met een stevige zit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appydale

Springzadel met een stevige zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 10:50

Hoi!
Ik rij nu oo mijn wintec 500 veelzijdigheidszadel maar met springen is dat echt niks, mijn benen zijn te lang voor het zweetblad waardoor ze uitsteken, en ik vind zelf dat ik er niet mooi in zit.. Daarom ben ik nu opzoek naar een beter springzadel de veel steun heeft en een stevige zit omdat ik met mijn benen nog al heen en weer kan wiebelen in de galop..
Alleen omdat ik grotendeels zelf moet betalen kan het zadel niet te duur worden, daarom wil ik niet heel veel meer uitgeven dan 1000 euro, tweedehands is voor mij ook helemaal prima!
Maar is er iemand die denkt te weten welk zadel geschikt is voor mij? Ik hoor het heeeel graag :)
( ik heb op de epplejeck site het quur springzadel gezien, bruin voor 1000 euro, iemand hier ervaring mee? )

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:59

Ik vind dat Stübben fijne springzadels maakt. Mijn Stübben Scandica Springzadel (met halfdiepe zit) gebruik ik al vele jaren met veel plezier.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:02

Ik heb het Quur zadel waar jij het over hebt. Ik vind het een erg fijn zadel. Zit erg prettig en geeft voldoende steun. Verder gaat het al jaren mee (zoals het hoort overigens ;) )

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 13:10

Kim_Evendi schreef:
Ik heb het Quur zadel waar jij het over hebt. Ik vind het een erg fijn zadel. Zit erg prettig en geeft voldoende steun. Verder gaat het al jaren mee (zoals het hoort overigens ;) )

Heb jij de quur jupiter of de quur mecair? :)

Lante

Re: Springzadel met een stevige zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:31

Ik heb een stokoud stubben springzadel, maar zit echt super fijn en past op veel paarden.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:39

Ik had precies hetzelfde probleem als jij! Ik had eerst een wintec 2000 veelzijdigheid en ben overgegaan naar Prestige Passion. Dit is een zadel met extra stug leer, zodat je niet te veel met je benen heen en eeer kunt en het zit echt heerlijk! Wellicht ook een goede voor jou? Het kost wel €2000,- maar misschien dat je hem tweedehands kunt krijgen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:48

Zelfde probleem hier. Ik heb een poosje een stubben mogen lenen van iemand, die sprong erg fijn.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:08

Jipslewe schreef:
Kim_Evendi schreef:
Ik heb zo'n Quur zadel waar jij het over hebt. Ik vind het een erg fijn zadel. Zit erg prettig en geeft voldoende steun. Verder gaat het al jaren mee (zoals het hoort overigens ;) )

Heb jij de quur jupiter of de quur mecair? :)

De mecair :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:46

Kieffer Norbert Koof (AT) zit heel stevig. Ik heb momenteel een Passier Marcus Ehning, die zal minder geschikt zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:47

Stubben! :D Superfijne zadels, en ik zit er altijd heel fijn en stevig in :) Kan mijn benen netter houden, en zweetbladen zijn niet te klein maar ook niet te groot.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:53

Rossner Amerika, past in je budget en ook tweedehands te verkrijgen!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:11

Heb ook ooit een kieffer koof AT gehad. Is bijna onmogelijk om daar af te vallen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:13

Inderdaad de Kieffer Norbert Koof AT! Ideaal voor springen en cross.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:15

Kieffer Norbert Koof (AT) is het springzadel met de meest "stevige zit" die heeft zoveel wrong en is een goede 2e hands zeker in je budget te krijgen.

Zelf heb ik een prestige, die geeft meer steun dan de wintec

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 02:20

Ik heb een Sommer diplomate springzadel, ook hier is het zo goed als onmogelijk om vanaf te vallen :D
Nieuw boven jou budget maar 2e hands wel goed te verkrijgen met jou budget. Ook bij deze een voor een springzadel diepe zit en flinke wrongen. De zit is vergelijkbaar met de Kieffer koof maar bij de Sommer is de achterwrong helemaal te verstellen naar jou beenligging wat voor mij een eis was(ik kwam met mijn benen niet uit in de zit van de Kieffer Koof)