Zadel voor een Fries

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Zadel voor een Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 09:18

Ik heb even sterk jullie mening en tips nodig.
Op dit moment ben ik in het bezit van een Ainsley Vanguard Populair, 17,5 inch voor mijn Friese merrie.

Ze is vorige winter zo sterk afgevallen dat het zadel enorm klemde aan de voorkant. Ik heb de zadelmaker laten komen en die raden mij een pad aan, die ik nu heb gekocht en eventueel kussens eruit kan halen en er is een osteopaat bij geweest. Nu merk ik terwijl ze deze zomer goed was bijgetrokken dat ze weer richting de winter wat dunner wordt en weer last krijgt van haar rug. Ook komen de spieren op haar rug niet echt bij en blijft minimaal, terwijl haar nek en kont wel groeit.

Met rijden loop ik ook echt vast aan de rechterkant, ze kan nauwelijks tot moeilijk inbuigen en zoekt allerlei smoesjes om eronderuit te komen.

Ik vraag mijzelf hier af, moet ik opzoek gaan naar een nieuw zadel wat aan de voorkant breder ligt. Of kan ik het met mijn zadel op een andere manier oplossen. (ik heb van de week mijn extra kussens in het zadel gedaan). Ik vind dat ik hier goed achteraan moet zitten! Op dit moment rijd ik ook niet met mijn zadel en ben aan het longeren of rijden zonder zadel.