Zadel drukt op schouderspier?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Zadel drukt op schouderspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:04

Vanmiddag met rijden had ik per toeval een vzh dekje onder mijn dressuurzadel en zag ik plots tot mijn schrik dat mijn paard een onwijze bult voor het zadel heeft zitten. De schouderspier (?) komt naar mijn idee tegen het zadel aan. Maar mij lijkt het zadel al ver genoeg naar achteren te liggen.. Op de eerste foto staat ze met haar voorbeen wat naar achter, waardoor de spier nog beter zichtbaar is.

Afbeelding

Afbeelding

Enkele maanden geleden is mijn zadel nog helemaal nagekeken door de zadelpasser, die heeft hier niks van gezegd. (Hoewel ik het zelf ook niet gezien heb.) Is dit normaal? Mijn paard heeft van zichzelf een vrij ver doorlopende schouder en ze is wat breed gebouwd, het was dus lastig om een goed passend zadel te vinden. Deze bult ontstaat enkel wanneer ik in het zadel zit en mijn benen aan leg. Toen ik afstapte was de bult weg. Ze loopt met dit zadel prima, als ik op mijn vzh zadel rijdt merk ik wel dat ze iets ruimer loopt, maar met dit zadel ontspant ze haar rug goed en kan haar zowel laag/rond als wat meer oprichting rijden. Maar de galop met het dressuurzadel is beter (wellicht omdat ik zelf beter kan blijven zitten).

Het zadel heeft vrij dikke wrongen. Ik heb de zadelpasser gebeld, maar die heeft het voorlopig te druk en kan niet op stel en sprong komen. Vzh-zadel ligt sowieso goed, dus daar rijd ik voorlopig maar mee. Ik heb dit verder nog nooit gezien en vraag mij dus ook af of dit normaal is.. Lijkt me niet toch? -O-