Wat te doen met mijn zadels ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Wat te doen met mijn zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:00

Hallo Bokkers ,

Ik heb jaren lang op een paard gereden met mijn eigen zadels omdat het paard een lange rug heeft en toen geen goed passende zadel had om mee te rijden , kocht ik voor mezelf 2 Wintec zadels vzh 2000 en een dressuur zadel van Isabel Werth in de hoop dat ik heel lang met het paard zal blijven rijden . Ik reed met het paard spring en dressuur wedstrijden , alleen hier kwam een einde aan toen mijn oudste zoon werd geboren.

Ik gaf al les op de stal en besloot om mijn zadels daar te laten voor het paard en in die tijd werd mijn zadels heel goed en netjes bijgehouden .Sinds 2 jaar geef ik daar geen les meer en afgelopen weekend schrok ik heel erg van beide zadels hoe die eruit zien !

Er word helemaal niet meer naar de zadels gekeken en ze worden gewoon maar terug gesmeten op de zadel steunen en zonder goed te kijken of de
zweetbladen van het zadel goed hangen .Bij de vzh zadel was een van de zweetbladen erg om gebogen.

De kinderen die er nu op rijden en dat zijn er niet veel , sprak ik hier al vaker op aan , maar volgens een van de moeders doen zij dat niet , want hun zijn heel netjes volgens haar.. Het ergste vind ik nu dat een van de paarden kan
gaan rollen met mijn vzh zadel. En mijn vzh zadel past niet eens op het paard die kan gaan rollen , dit heb ik ook aangegeven bij de eigenaar van het paard. Ze blijven gewoon rijden met mijn vzh zadel en gelukkig rolt zij niet vaak.

Hoe zien mijn zadels er nu uit , er zitten beschadigingen op de randen van de zweetbladen , toen ik daar mijn zadels liet liggen was dat bij beide zadels niet. Ook al zijn mijn zadels ouder dan 12 jaar ( denk dat ik ze 14 jaar heb ) vind ik het dat ze er netter mee moeten omgaan en niet zo als ze nu doen , want het zijn een stelletjes sloddervossen en dat vind ik zonde.

Met de eigenaar heb ik er vaak over gehad en ook gezegd dat ik mijn zadels wil verkopen. Maar omdat ik het belangrijk vind dat het paard waarvoor de zadels voor zijn wil ik ze dan aan de eigenaar verkopen wat hij dus ook wil.Zodat ik zeker weet dat het paard waar het omgaat dat het paard een goed passende zadels heeft , zal ik ze niet verkopen aan de eigenaar dan ben ik bang dat het paard een slechte zadel zal krijgen.

Zo is er ook een zadel bij die ze toen later over hebben gekocht en die zadel zag er binnen een paar jaar niet meer uit , ook hierzijn de randen van de voorboom en zweetbladen kapot.

Ik ben het nu zat en wil van mijn zadels af voor het echt te laat is om mijn zadels te kunnen verkopen. En vooral met het rollende grote paard voordat er echt grote schades aan mijn vzh komt.

Doe ik het goed om mijn zadels nu alsnog aan de eigenaar te verkopen ? Of wat zouden jullie doen ?

pmarena

Re: Wat te doen met mijn zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:03

Simpel toch :?

Beetje kijken op Marktplaats en Bokt markt enzo naar vergelijkbare zadels en de prijzen waarvoor deze verkocht worden. Eigenaar voorstellen dat hij ze voor deze prijs (of iets minder) over mag nemen, en dat je ze anders een week later meeneemt om zelf te verkopen :j

StalNollie

Re: Wat te doen met mijn zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:07

Vragen of zei ze wil overkopen zo niet dat je ze meeneemt om te poetsen en ze op internet zetten. Ik zou ze er niet meer mee laten rijden

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:09

Ik zou ze inderdaad alsnog aan de eigenaar verkopen. Ik had ze sowieso nooit zo daar op stal laten liggen, mijn ervaring is dat mensen over het algemeen een stuk onvoorzichtiger zijn met spullen van anderen. Dat kost jou alleen maar geld op die manier.

Ik zou het ook zo doen als pmarena zegt.