Voor mijn paard ben ik op zoek naar een dressuurstang en bijbehorende onderlegtrens. In verband met de rest van mijn tuig (bruin met koper) ben ik dus op zoek naar koperkleurige bitten. Op dit moment rij ik met een enkelgebroken watertrens van aurigan. Ik ben al enkele dagen in diverse webwinkels op zoek, maar de weinige stangen/onderlegtrensjes die ik in de geschikte kleur kan vinden, komen niet in de goede maat. Stang zou 12cm moeten zijn, trens 12,5. Wie o wie weet waar ik ze kan vinden?
In zilverkleurig is inderdaad een hoop meer keus. Vind het alleen erg zonde om bij mijn goudkleurige fournituren, zilverkleurige bitten te gebruiken. Mocht ik niks kunnen vinden, is dat natuurlijk altijd nog een optie.
Bij agradi.nl hebben ze koperkleurige bitten, alleen zijn de maten net verkeerd om. Stang 11,5/12,5 etc en trens 12,0/13,0...
listiglistje
Geplaatst: 18-11-14 21:21
Ik zou eerder kijken op wat voor stang je paard het beste loopt er is zoveel keuze en verschil, paarden lopen vaak fijner op de ene stang dan de ander...
Verder kun je googelen op goldbrass, argentaan, cuprion, kaugan enz.
Ook dat is uiteraard waar listiglistje, maarja, we kunnen eerst van het 'ideale' uitgaan en dan bijstellen naar het 'praktische'.
MissMiekjee
Geplaatst: 19-11-14 09:55
Feeling & BR hebben meestal wel alles aan kleuren/stangen/maten/etc. , die verkopen ze vooral bij medhorses (http://www.medhorses.nl --> dressuurstangen). Is allemaal een stuk goedkoper dan sprenger.
Als je verder zoekt op onderlegtrens BR dan kom je ook wat gouden tegen in de geschikte maat. Moet zeggen dat ik niet heel vaak stangen tegenkom van maatje 12. (heb zelf een onderlegtrens van 12,5 en stang van 11,5... , moet zeggen dat dat ook wel netjes pastte hoor, maar ik zocht eigenlijk ook 12 en bijna niet - behalve bij sprenger dan - kunnen vinden)