voorzijde dekens dichtmaken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

voorzijde dekens dichtmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 18:18

Hallo,

Ik heb voor mijn merrie meerdere dekens liggen. Welk merk ik ook koop, de voorzijde gaat altijd rot zitten. Ik wil daarom het borstdeel dichtmaken.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Welk materiaal hebben jullie gebruikt? En hebben jullie de originele sluitingen weggehaald?

Ik zou graag fotos zien.
(natuurlijk koop ik in het vervolg dichte dekens maar ik wil niet al mijn dekens weggooien of wegdoen...)

Herman97

Re: voorzijde dekens dichtmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:28

Wat wij altijd deden was de onderdekens vast zetten aan de voorkant en wij deden dat op de volgende manier ...

Je haalt de sluitingen er af en zet de voorzijde goed vast met veiligheidsspelden, zodat hij goed aansluit en passend op je paard ligt. Dan pak je een edding en omlijnd, voor de zekerheid de delen die over elkaar heen vallen. Voor als de spelden misschien toch per ongeluk los gaan. Dan doe je de deken over het hoofd van je paard af om te zien of de opening groot genoeg is. Spreek uit ervaring en dit is dus echt wel een aanrader.... bij ons al een veel moeite gedaan met paard met smalle borst, deken laten stikken en vervolgens weer los kunnen halen omdat hij niet over het hoofd pastte.
Als je de deken goed pas hebt gemaakt breng je hem naar de schoenmaker of naar een deken herstel bedrijf en klaar is je deken.

Suc6 ....

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:30

Ik heb altijd hetzelfde probleem! Ook op alle dekens, behalve van Bucas. Ik volg even mee :p

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 18:34

Danku Herman. Helaas is de de dichtstbijzijnde schoenmaker ver te zoeken. En wil proberen hem zelf dicht te maken!

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:40

Dan kun je bij de ruitersportzaak leer garen en een dikke naald kopen. Je stikt dan netjes bij de raden langs een stiksteek. Let er wel op dat je dit zowel aan de onderste flap doet zowel aan de bovenste ... je kunt het zelf ook best doen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 10:48

Dankjewel! Is er nog iemand met foto's die zelf hun deken dicht hebben gemaakt?