Ander bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Ander bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:58

Hallo allemaal

Ik ben opzoek naar een ander bit voor mijn merrie. Ik heb haar nu 1,5 jaar en rijd haar altijd op een dubbel gebroken bitje. Nu is het zo dat ze op concours in het parcours hier niet goed en fijn op loopt en ben ik opzoek naar een iets strenger/scherper bit waardoor ik in het parcours net even wat meer te vertellen heb.

Weten jullie toevallig een geschikt bit voor in deze situatie?

Discussies over rijtechnische en andere problemen wat het volgens bokt kan zijn mogen buiten wegen gelaten worden

Alvast bedankt!

HTM

Re: Ander bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:23

Ik rij zelf met springen en crossen met een pelham.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:25

Wat is precies het probleem, sturen moeizaam, of gewoon te sterk? Dat kan nog uitmaken voor keuze van bitje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:27

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:35

darkadia schreef:
Wat is precies het probleem, sturen moeizaam, of gewoon te sterk? Dat kan nog uitmaken voor keuze van bitje ;)

Het is een erg groot en wat lang paard wat haar af en toe erg sterk maakt waardoor ik van voren niet door dring bij haar. Dit probleem speelt zich vooral af op de concoursen. Ik krijg haar er dan gewoon niet meer 'door heen' en met mijn dubbel gebroken bitje dring ik niet tot haar door.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:38

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:43

Pelham heb ik zelf een beetje twijfel over. Ik denk dat dit misschien al te scherp word, of zal dat meevallen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:46

Bitje is uiteindelijk zo scherp als de ruiterhand die de teugels vast houdt natuurlijk ;)
Maar ik denk inderdaad dat de opties die Jolien aangeeft niet zo verkeerd zijn.
Misschien dat het Danger bit ook nog een optie is? http://www.ooteman.nl/on-the-horse/bits ... r-bit?N=30 Deze werkt scherper in bij een corrigerende teugeldruk.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 02:59

Dubbelgebroken is erg vriendelijk. Ik zou niet gelijk super streng gaan, schrikt het beest zich wild! Overstap gaat sowieso niet altijd even makkelijk. Het ene paard is veel gevoeliger dan het andere dus even goed letten op de reactie. Misschien gaat het zonder problemen hoor dat kan ook. ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 14:19

Ik ga vanavond een pessoa bitje proberen.. Ben benieuwd.