Ik rijd momenteel met veel plezier op mijn Prestige Silver Star 17 inch.
Dit is een VZH-zadel maar super geschikt voor mij als kleine stevige amazone. De zweetbladen zijn van prima lengte en de zit is absoluut niet gedwongen.
Ik heb echter voorheen altijd graag op dressuurzadels gereden. KN en Passier waren daarbij favoriet voor mij, maar tegenwoordig zijn er zoveel meer merken zadels. Het ene merk belooft nog meer dan het andere ! Maar nergens lees ik over hoe een zadel zit voor de ruiter/amazone !!!
Het liefst zou ik daarom door blijven rijden op mijn huidige zadel, maar doordat mijn paardje zo veranderd is krijg ik het gevoel dat het een nieuw cq. ander zadel moet gaan worden voor ons en daar slaap ik slecht van !
Aan de ene kant droom ik van een nóg fijner zadel en een paardje dat er heerlijk onder gaat lopen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het een horrorstory gaat worden.
Wie kan mij met zekerheid zeggen welke merken/type dressuurzadels een open/vrije zit hebben ? Dus genoeg ruimte in het zitvlak en niet teveel bovenbeenwrong of hoe je dat ook mag noemen. (Ik wil wat vrijheid hebben in de ligging van mijn bovenbeen)
Wie kan mij een vertrouwende, goede onafhankelijke zadelpasser aanbevelen ? (liefst in Gelderland of Overijssel)
Liefst iemand die ook merkzadels inruilt ! Ik heb nl. nog 2 andere zadels liggen en verkopen via internet lukt niet echt goed helaas.
Heeft er iemand ervaring met de equiscan ?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij een mooie droom kunnen laten beleven ipv een nachtmerrie.