bitloos hoofdstel valt af...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xR_iann

bitloos hoofdstel valt af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:39

http://permicavallo.nl/dolce.php
hallo,
Ik rij sinds twee jaar bitloos en nu ongeveer een jaar met een kingekruist hoofdstel omdat mijn paardje hier beter op reageert dan op een bit of ander bitloos hoofdstel. Het is de dolce van per mi cavallo. Het hoofdstel heeft geen frontriem en keelriem.
Vandaag met rijden regende het een beetje en toen ik wou afstappen schudde mijn paard met zijn hoofd, hierdoor viel zo mijn hoofdstel af...
Ik heb zelf al een frontriem aan het hoofdstel gemaakt maar dit werkt dus ook niet.
heeft iemand tips ?
(Boven de link van het hoofdstel)

amillia

Re: bitloos hoofdstel valt af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:41

Kopstuk vlechten. Dus voor en achter het kopstuk een plukje manen pakken en daarvan een vlechtje maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:47

Een hoofdstel kopen die een keelriem heeft en een neusriem die je vast kunt maken (mits die er zijn bij kingekruist) sowieso gaan voor met keelriem. Ik heb zelf kaakgekruisd, als dit goed vast zit (keel en neusriem) kan die écht niet af :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:48

Van origine is dit de reden van een keelriem al zijn de huidige versies daarvoor te lang en te hoog vast gemaakt. Vraag een zadelmaker om er een kaakriem (loopt op de zelfde plek als die van een halster) aan dit hoofdstel te maken.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:56

Ik rij sinds een week ook kingekruist en vond het de eerste keer ook al zo vreemd dat er geen keelriem bij hoort. Maar ik ben over dat idee heen gestapt, kingekruist is gewoon zonder keelriem en had nog niet eerder gelezen dat het hoofdstel zo makkelijk af kon gaan, dus het zou wel goed zijn, dacht ik. Veel ijslanderhoofdstellen hebben ook geen keelriem, die blijven ook gewoon zitten. Zelf een kaak- en keelriem eraan (laten) zetten zal wel helpen.