Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb sinds 2 jaar een friese merrie en heb en kn allegretto zadel 18 inch op dr liggen die ik nog had van me vorige paard maar mijn knieën komen steeds over de beenwrongen en heb het gevoel dat ik te ver naar achter zit en daardoor niet echt lekker in balans zit. Dus ik denk dat me benen te lang zijn voor dit zadel ( ik ben 192cm) Weet iemand misschien zadels die geschikt zijn voor lange benen? Of tips die kunnen helpen? Alvast bedankt!
Ik weet dat Prydi zadels heeft/maakt met extra lange zweetbladen. Vrienden hebben zo'n zadel op hun paard liggen. Zijn wel "ijslanderzadels" maar, de zit is wat vlakker. http://www.freewebs.com/prydi/nieuwneunew.htm
Ik zou kijken naar zadels naar korte of halve wrongen. Zoals bijv de passier hubertus schmidt heeft. Zijn er wel meer. Stubben merlin en anatomica heeft volgens mij ook zo'n model.
Ik ben zelf 184cm en heb ook lange benen. Ik rij nu sinds een tijdje met een Custom zadel, de Wolfgang Solo variant. Je kan ook kiezen of je korte of lange wrongen wil, ik heb voor de lange gekozen. Ben er heel tevreden mee
Mijn hulsebos zadels zijn op maat gemaakt. Ik heb vrij lange benen en daarom zijn mijn zweetbladen 4 cm langer gemaakt dan een gemiddeld zadel. Ideaal, want anders werd mijn zitting veel te groot.
de wrong van een zadel zijn belangrijk bij lange benen mensen Het gaat er dus om, dat je goed je bovenbeen kwijt kan in een zadel. waar je dus op moet letten is de beenwrong (mijn voorkeur gaat uit naar eentje op het zadel voor mijn bovenbeen en niet te groot) en de beugelophanging. Als die tever naar voren ligt, krijg je stoelzit en kan je ook je bovenbenen niet meer kwijt. Herkenbaar probleem Maar wees blij met lange benen, om te blijven zitten veelal een groot voordeel!