Nieuw zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 13:38

Hai Iedereen!

Ik zit met een soort van trauma... :')

Binnenkort ga ik namelijk starten met officiele wedstrijden. Maar.... Het zadel! Ik rijd nu een bijna 5 jarige d pony, nog vol op in de ontwikkeling en zeer rond (niet dik, maar een ronde, brede rug) Na lang gezoek heb ik een zadel van iemand kunnen lenen, maar het is een oud, afgedankt, gescheurt en afbladdert manegezadel van wintec :') . Ik had het plan om een zadel te gaan kopen, maar toen zag ik de prijzen van nieuwe en tweedehands... := Enne, ik heb natuurlijk ook wat eisen...
-bruin
-verwisselbare boom
-geen springen!
- niet te duur (niet meer dan 250 euro)
- in redelijke staat (krasje ofzo niet erg)
- 17 inch (iets groter niet erg)

Wat zouden jullie doen? Een nieuwe of hiermee doorijden en mee op wedstrijd? En weten jullie misschien een zadeltje?

(ps sorry van de eventuele spelfouten, typ vanaf mn telefoon)

Han21

Re: Nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:15

Ik hoop dat jullie er iets van snappen :')

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:19

Als dit zadel past zou ik er maar gewoon mee rijden. Dan kan je door gaan met sparen en kan je tegen de tijd dat je paard wat minder verandert qua bouw een goed zadel kopen.
Als je voor de rest een goed verzorgd paard hebt zullen ze er waarschijnlijk niet te moeilijk om doen.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:21

Blubje11 schreef:
Als dit zadel past zou ik er maar gewoon mee rijden. Dan kan je door gaan met sparen en kan je tegen de tijd dat je paard wat minder verandert qua bouw een goed zadel kopen.
Als je voor de rest een goed verzorgd paard hebt zullen ze er waarschijnlijk niet te moeilijk om doen.

Okey, bedankt!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:23

Wintec zadels met wisselbare boom zijn voor die prijs echt wel 2de hands te vinden.
Goed zoeken en geluk hebben.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:33

HTM schreef:
Wintec zadels met wisselbare boom zijn voor die prijs echt wel 2de hands te vinden.
Ook bruin?

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:39

Je kan naar thorowgood zadels kijken. Voldoen, op de prijs na, wel aan je eisen. Nieuw zijn ze rond de 500 euro. 2e hands weet ik helaas niet.
mocht je interesse hebben in een nieuwe dan weet ik nog wel een goede dealer ;)

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:42

Hannah_Kika schreef:
HTM schreef:
Ook bruin?

Ja, ook bruin! :j

Heb begin dit jaar een tweedehands bruin Wintec Isabell Werth zadel gekocht voor maar 200 euro. Deze had ik op de boktmarkt gevonden. Succes met je zoektocht!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:53

Aangezien je nu een wintec hebt, en die past (is dat door zadelmaker gecontroleerd?), zou ik via internet op zoek gaan naar hetzelfde, maar dan nieuwer. Tot die tijd lekker doorrijden met wat je nu hebt.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 18:15

Angela schreef:
Aangezien je nu een wintec hebt, en die past (is dat door zadelmaker gecontroleerd?), zou ik via internet op zoek gaan naar hetzelfde, maar dan nieuwer. Tot die tijd lekker doorrijden met wat je nu hebt.

Ja! Hij is gecontroleerd. Bedankt voor de tip!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:20

Idd wintec is goed te vinden tweedehands, thorrowgood zou ik niet aan beginnen, kwaliteit is drastisch lager dan die van wintec.