Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Johnnydepony schreef:Voor een moderne haflinger kan het misschien lukken maar ik vind de S-serie niet meteen geschikt voor brede paarden. Ik heb een 17,5 spring maar die is eigenlijk net te lang voor mijn paard. Daarnaast is de boom net te recht voor zijn beetje dippy rug en te dakvormig van profiel. Prijs kwaliteit is echt meer dan goed te noemen maar ik vind het meer een zadrl voor de gemiddelde warmbloed.
Maar das mijn mening
In principe zijn de cob en cob plus nagenoeg hetzelfde, net nog een beetje aangepast voor nóg breder, maar de kopijzers die erin gaan zijn hetzelfde. Als je googeled op fairfax cob kom je nog wel meer foto's tegen. Ik heb destijds mijn zadel zelf 2e hands gekocht en een MFSC zadelmaker heeft 'm passend gemaakt (wol bijgevuld en kopijzer gewisseld).
... dus een niet-cob ging sowieso niet meer passen. De cob zadels herken je aan hun vierkante lepel.

mamendt schreef:Nogmaals de vraag...aan iemand die de K&M S lijn heeft met wrong op het zweetblad..kan iemand mij de lengte van het zadel opmeten??? Dan weet ik in ieder geval of dat gaat lukken op de rug van mijn haf qua lengte dan..