Ik ben echt al een hele tijd aan het zoeken naar het juiste zadel. Ik ben echt een pietlut want ik kom van een Wow-zadel af en merk nu pas hoe verwend je daarvan wordt! Ik heb dan ook besloten dat ik weer opnieuw ga sparen voor een nieuw Wow-zadel.. maar oke, even to the point.. Ik ben van Anatomica naar boomloos (barefoot, Ghost) nu weer terug naar boomzadel gegaan.. Aan de ene kant wil ik graag een Kent en masters wel vanwegen het verwisselbare kopijzer.. maar die zijn er niet veel in de regio 2ehands te koop waar ik op proef kan rijden.. Nu ben ik al een aantal keer bij een vrouwtje in mijn woonplaats geweest die 2ehands zadels verkoopt, op een hoop zadels gezeten maar het zit er net allemaal niet tussen.. De anatomica Orion was echt heerlijk, maar de combi paard-zadel-mij was niet optimaal volgens mijn paardrijjuf.. Te diepe zit is voor mij niet voordelig.. Dus zoeken naar een niet zo'n diepe zit..
Nu had ik gister de Knight Rider Colonel geprobeerd, maar die was te smal uitgesneden voor mijn paard zijn schoft (hoge schoft)..
Zadel gisteravond teruggebracht en toen zei de mevrouw van de 2e handszadels mij dat ik toch maar eens de Kieffer Phrijgia moest uitproberen ondanks ik heeeel hard roep altijd; VOOR MIJ GEEN KIEFFER! Nu is dit wel een exclusive versie, dus de zit is wel redelijk zacht (waar ik echt nog even aan moet wennen met mijn verwende Wow-kont) maar verder voldoet het wel echt aan al mijn eisen : Je kunt de boom/het kopijzer aanpassen, hij is flink uitgesneden dus die hoge schoft moet passen, 18 inch, zachtere zit, niet zo'n diepe zit...
Nu google ik altijd op bokt naar topics waar zadels worden besproken, alleen helaas weinig topic over de Phrijgia
Dus bij deze, wie heeft er ervaring met dit zadel.. Hoe bevalt het zadel? Zijn er op of aanmerkingen? Brand los!!!
Groetjes Ilse